| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
|
Hei.
Jeg satt og ryddet litt på dyrerommet i dag, og fant denne litte krabaten i en uttørket vannskål. Synes den så litt artig ut og ville se litt nærmere på den. Tok et par bilder siden det var litt vanskelig å se detaljene med det blotte øyet. Da var det bare å ta frem macro-linsa, og gjøre et forsøk. ![]() Kan nesten se ut som en eller annen kamuflasjeekspert dette her. Ser ut som den har dekket mesteparten av kroppen med små støv og sandpartikler. For å gi et lite inntrykk av størrelsen, fikk jeg også tatt et bilde ved siden av en 50-øring: ![]() Det var ikke så lett å få fokuset helt bra, siden den til stadighet løp rundt og forsøkte å gjemme seg for fotografen. Er det noen som tar sjansen på en identifisering her? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
synes den ligner mistenkelig på ett lite eksemplar av en trebukk (Cerambycidae familien) men mulig jeg er på villspor
![]() De pleier og ha litt mer "nakke" og ikke være så avsmalende |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Enig med DanFekar - dette er en tege, og maskeringstege er et godt forslag. Ingen norsk art i utgangspunktet, men den er funnet innendørs i Norge:
Maskeringstege - Folkehelseinstituttet MVH Jan Ove
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Dødstøff!
Det er nok en tege, trebukker har mer hvelvede dekkvinger og beina samlet høyere opp mot hodet.
|
![]() |
| Emner |
| identifisering, utfordring |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Identifisering: Striped knee tarantell? | Deniz | Taranteller | 33 | 13-06-2008 13:14 |
| !!!Utfordring!!! --- Wikipedia | Hiax | Skilpadder | 7 | 13-02-2008 16:55 |
| Identifisering av skorpion og skolopender fra Mexico | rudolf | Edderkoppdyr | 4 | 23-01-2008 15:24 |
| Identifisering av øgler fra Mexico | rudolf | Andre øgler | 15 | 17-01-2008 20:11 |