| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Siden det sikkert blir en del insektbilder å dele med dere i løpet av våren/sommeren så tenkte jeg at jeg skulle lage en samletråd som jeg kan ha alle bildene i..
Prøver å identifisere de fleste, men av og til står jeg fast - så om dere vet hvilket art eller slekt insektet er så er det flott om dere roper opp ![]() Begynner enkelt med ett bilde fra i dag, ![]() Scathophaga sp. - Gjødselflue Så fronten på vår kuleste bille, sandjegeren - sjekk ut de kjevene !! Synd bildet er "ødelagt" av det strået med dråpen på i forkant ![]() Cicindella campestris - Grønn sandjeger
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Som sagt, fantastiske bilder!!
hvor stor er den sandjegeren ? Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Sandjegerne er vel omtrent 3 cm i kroppslengde tenker jeg..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tja - jeg finner dem ihvertfall på Karmøy.. Jeg har bare sett dem 4-5 ganger på de 20 årene jeg har traska i marka. Men på søndag så fant jeg flere, ikke så langt fra hvor jeg har sett dem før (minst 10 år siden sist). Dette er på en sti i ett stor lyng og myrområde. Så så fort det er sol og flott vær igjen så skal jeg ut å leite etter dem igjen. Kanskje til og med ta en med inn om jeg får tak i en.
De er på bakken helt til du nærmer deg, da flyr de som regel opp og lander noen meter unna
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Skikkelig imponert over bildene dine! Spesielt dette: http://www.reptilfreaks.no/gallery/f...y_rett_vei.jpg
Gleder meg virkelig til jeg får meg et dslr Da blir det hyppigere utflukter til naturen på jakt etter fine objekter å ta bilde av.. Selvom det nok tar en stund å bli like god som deg.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takk for det Boksenase
Det bilder du viser der er en av mine personlige favoritter også !Her er ett bilde jeg har tatt nå i kveld etter en tur på jakt etter bugs i ett tre ute i hagen.. ![]() Ukjent blomsterflue - noen som klarer en ID her ? Slekt holder...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Phew... Har slitt litt med den flua der! Ikke lett å artsbestemme uten å ha individet fysisk foran deg... Et bedre bilde av vingen ville også vært til stoor hjelp.
Mitt tips må bli Volucella sp. Innen familie Syrphidae.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
ThorEH er du medlem av en foto sie? pappa har masse fine bilder av dyra mine der trur han heter rajo =) mvh shisha
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Siden shisha sikter til: her antar jeg.
@ThorEH. Rapporter gjerne dette innlegget, om det sporer av traaden. Litt usikker her.
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| 2008, insektsbildetråd, thors |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Peru 2008 | Erlend D Bertelsen | Reisebrev | 18 | 01-01-2009 18:55 |
| NRK1 Torsdag 09.10.2008 Kl. 19.55 | unearth | Media | 27 | 16-10-2008 17:57 |
| Gullkorn fra galleriet - mai 2008 | DanFekar | Bilder og konkurranser | 19 | 01-05-2008 00:39 |
| Roskilde messen 2008. | _Nagash_ | Reisebrev | 3 | 21-04-2008 16:08 |
| NHF vårmøte 2008 | Iggemamma | Reptilfreaks treff | 8 | 21-04-2008 15:56 |