| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Hva er dette for en krabat? Fant et bilde jeg tok i sommer, syns denne karen var innmari kul, men er nabb på googling så finner ikke noe. hjelp?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Det lignet veldig mye på en blomsterflue? Ikke sikker på hvilken, men er en slik.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Med litt hjelp fra google tror jeg det er en halmveps
![]() Klasse: Insecta Orden: Hymenoptera (årevinger) "gruppe": Symphyta (bladveps) Fam: Cephidae (halmveps) Edit: (litt usikker på familien, men er 99% sikker på at det er en bladveps. Jeg skal se om jeg finner ut noe mer senere)
Binomielle artsnavn skal skrives i kursiv og med kun èn stor bokstav! Eks: Grammostola rosea. Dersom slektsnavnet er kjent kan det skrives slik: G. rosea. Sist endret av Pug-Nose; 24-04-2008 kl 21:06. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Blomsterfluer har to vinger (Orden Diptera). Denne har 4 vinger!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Holder med boksernasa her, bladveps er nok i det minste veldig nærme sannheten - en blomsterfluer er det helt sikkert ikke. Det må være en årevinge, og ikke en tovinge
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Dette er en blad/planteveps. Kan ikke nok om disse til å gå noe videre. Finnes mange, fine arter i Norge.
Blomsterfluer har, som tidligere nevnt, et par vinger, mens Hymenoptera har to par vinger (bortsett fra gruppene som delvis har mistet vingene (f.eks. maur)). MVH Jan Ove
|
![]() |
| Emner |
| fryktelig, nyskjerrig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |