| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Lurte på om voksmølllarver skal holdes likt som melormer ? Altså i havregryn..
Har fått fra livefood i dag og de ligger pakket i sageflis.. Fant ikke noe info om voksmølllarver på nett. holder det med fuktighet å gi de gulrot innimellom? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hvist du ikke har planer om å avle på dem,så sleng dem inn i kjøleskapet imens.
Veit ikke hvor mange du har kjøpt,men er det mellom 50-100 stk så er dem nok borte på 1,2,3 hvist du skal fore dem til leosene dine Fant denne siden om voksmøll larver(Wax Worms=Galleria Mellonella) Du kamn sikkert leite litt selv oxo nå som du har engelske+latinske navnet over her ![]() Waxworm Care Sheet |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
mine ble kokonger fra dag 1 eg fikk de fra livefood...
menså digger knelerene mine flygefôr så det gjør ingenting..kan jo avle flere når de kommer ut.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Maten går unna her til Rachel (Leopardgecko), i sta spiste hun 3sirisser og 1 vokslarve.
Men da skal jeg legge de i kjøleskapet tror jeg. Lar de bare ligge i den boksen de kom i da de var fint pakket.Er nok en 50- 100 i pakka. Men larver er snacks for henner. Da hun elsker sirisser.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Har noen venner av meg i Danmark som fikk hjem et stort kull,å brukte pollen støv som bunnsubstrat,,trur jeg det var ? Å dem formerte seg som bare det
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
skal ikke være så vanskelig å avle på, huske på at det ikke
må komme fukt...da henger vingene til møllene seg fast i fukten og faren øker for sykdommer.. aner du hvor han fikk fatt i pollenstøv?genialt...
|
![]() |
| Emner |
| hold, voksmølllarver |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen spm ang hold av tarantellaer | Carius | Taranteller | 55 | 26-08-2008 19:20 |
| Søknad for hold av landskilpadde | Bichirmon | Lover og regler | 1 | 09-09-2007 18:50 |
| FAQ: Hold av taranteller | Andy | Taranteller og skorpioner | 3 | 10-08-2007 20:34 |
| Lov om hold av reptiler oppheves? | Söndr | Media | 38 | 07-11-2006 16:31 |