| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
hei, nå som jeg jobber i dyrehaven har jeg jo selfølgelig kjika en del i imazoo bladene
å sjeka hva de har der, men har skrevet ned noen navn fra tarantell arter å søkt på google men fikk ikke opp noe, bruker de italienke navn der ?men for 2-3 dager siden kom jeg over no jeg aldri har hørt eller lest om før, vet det finner såne kreps som ikke skal ha vann, men så så jeg reker? var mange forskjelige reke arter, å disse er dyr som man kan ha i terraet? noen som har no info om disse? å bilder? vet ikke navnene på de forskjelige imazoo har inne. takker om noen kune vise å fortele meg hva dette er
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
?
eneste jeg kan tenke meg imazoo har inne er ferskvanns reker
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
du kan mene eremitt kreps? de bor i et terra ja,,, eller paludarium...
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() dette er jo svensk så vet ikke åsen jeg får den Aen med de 2 prikkene over, men men, jeg skriver opp noen av navnene likevell.' Harlekin geke Blue caesar dvargfilitrerar reke er de 2 navnene jeg har, å det sto under insekter, ikke fisk eller no sånt men vann å gjøre. noen som har hatt dette før?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Dette er nok ferskvanns-reker. Blue caesar kan jeg bekrefte at er aquatisk, den andre er jeg usikker, men litt googling så skal det være mulig å finne ut dette også. Har dessuten aldri hørt om landlevende reker
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() men det sto vertfal der taranteller, snegler, tusenben osv var der jeg fant de rekene ![]() men da er det nok trykka feil? men da vet jeg sån ca vertfal at dette er vann reker
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Reker er vel kreps dyr/skalldyr, og det er vel leddyr, akkurat som insekter, og vet ikke om alt sammen går under invertebrater?
Kan hende jeg er på bærtur nå men.. Reker er jo ikke fisk..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Det finnes noen få krepsdyr som går på land. Det er eremittkreps, et knippe krabbearter (vinkekrabbe, styltekrabbe, palmety etc) og skrukketroll. Alle andre landlevende leddyr tilhører andre klasser enn krepsdyr. Hvis du vil ha levende krepsdyr i et terarium som edderkoppen din kan spise, tror jeg alminnelig skrykketroll er enkleste løsning.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Om du har lyst på reker så kan du jo lage et mini mini paludarium !? En vanndel på ca 15x20x15 eller liknende til rekene med javamose og en vannplante og noe andre insekter på lanndelen !
Er ikke sikker på om det var dette du mente men hadde jo vært lit kult å hatt noe slikt
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
Harlekin geke
geke? mener du reke eller?
|
![]() |
| Emner |
| reker, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terra på 80-85 x 40 x 40 | korse | Terrarier | 9 | 12-08-2008 21:50 |
| Reker med skall som terrapinmat? | Gorgonops | Skilpadder | 11 | 01-11-2007 20:27 |
| Terra | Neon | Terrarier | 5 | 01-10-2007 17:07 |
| Exo Terra | Kristian262 | Terrarier | 1 | 18-09-2007 18:31 |
| Leo terra | john | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 13 | 17-09-2007 20:18 |