| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Hvordan skal man avle på disse kakerlakkene?
Vil gjerne ha flere av denne arten og vil også prøve å avle på dem.. Noen som kan hjelpe meg?
|
|
|
#2 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Hvis du allerede har noen, vil antallet øke kjapt så fort kulturen din har kommet i gang. Du må bare ha litt tolmodighet frem til det skjer. Mvh robin
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Pro Geckos - Lobster Roach Care
Dette er fort den letteste kakerlakk å avle, så lenge den har passende hus, mat og temperatur. Står et lite stykke om det i caresheetet i linken. EDIT: ARRGRGHR _Nagash_! Andre gang idag du poster akkurat før meg
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. Sist endret av Myrabas; 03-02-2008 kl 21:18. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Hei,
Anbefaler at du har dem i f.eks Hammarplast boks med lokk. Minimum 15 liter men gjerne større om du har tenkt å få mange. Disse kommer i ulike størrelser og lokket kan "låses". Lag luftehull i lokket enten ved å skjære ut en del av lokket og sett inn metallnetting, eller lag mange små borehull. Siden disse er raske og klatreeksperter bør du smøre inn sidene med et minst 5 cm høyt lag vaselin (de klarer ikke klatre over vaselin). La dyrene gå tørt. Jeg bruker kraftfor i bunnen. Ha rikelig med brukte doruller og eggekartonger for gjemsel. Kan fores med frukt og grønnsaker som eple og gulrot 1-2 ganger i uka. Husk at boksen MÅ være rømningsikker siden disse er svært kjipe å få rundt i huset. For mest mulig effektiv avl bør temperaturen være 25+ grader. Dette er vel en av de raskeste artene å avle frem. De bruker omlag 90 dager på å bli voksne fra de klekkes og lever ett år som voksne. Hver hunn legger ootheca ca 6 ganger i løpet av livet, og hvert ootheca har drøyt 30 nymfer. Klekkeprosenten er nærmere 100%. Edit: Hmmm. Er visst litt treg i postinga selv ser jeg... Mvh, Vegard
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Tusen hjertlig takk alle sammen
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
![]() Fluffy Jeg fikk vel rett rundt 50 stykker til å begynne med. På under et år hadde disse blitt et sted mellom 3-500 tipper jeg. Hvis du går på gamle salgs tråder ser du et bilde av hvordan kolonien min så ut under foring. De kommer først sakte, så bare svermer det frem ![]() Mvh Robin
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
vet denne tråden er gammel. men håper på svar! hva mener du med kipe å få i huset?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Disse kan overleve i huset vis de klarer å stikke av fra deg. Derfor han mener de er no dritt å få i huset.
De formerer seg raskt og mye, og kakerlakker kan være ekkelt for de med astma. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
ok takker
![]() mye muligheter far at disse formerer seg i huset om noen skulle komet fri?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Det stemmer.
Vis en gravid hunne, eller både hunner og hanner stikker fra deg i løs i huset, så kan du få kakerlakker som formerer seg løst i huset ditt uten kontroll. Jeg har slike kakerlakker. Det som hindrer de fra å stikke av som det står flere steder her inne er vaselin. De klarer ikke å gå over vaselin. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| avel, cinerea, nauphoeta |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Avel på Sirisser | Shibiz | Fôrdyr | 56 | 16-09-2008 05:58 |
| Avel på gresshopper | Androctonus | Fôrdyr | 12 | 07-12-2007 18:36 |
| avel av fordyr (mus,rotter) | Løven31 | Fôrdyr | 2 | 23-11-2007 09:38 |
| Dubai kakkerlak avel | Løven31 | Andre insekter | 4 | 22-09-2007 21:28 |
| Arctosa cinerea(Stor elvebredds-edderkopp) | _Nagash_ | Ekte edderkopper | 5 | 01-08-2007 15:37 |