| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
hei jeg var på dyrebutikken i dag å spurte om de hadde sirissmat som de bruker til de, så sa de at det var vanelig katte mat, for i kattemat er det fett å sirissene måte ha fett i seg for å leve sa han.
jeg sa jeg mattet de med gullerot å spurte om det gjik greit, så sa hann at man må ha mat med fett i som katte mat ellers vill de dø. å vis jeg skule avle på de så måte jeg vertfal ha kattemat ellers så vile de dø? må jeg ha kattemat for å holde mine sirisser i live??
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Oslo
Alder: 17
|
Du MÃ… ikke men du må passe på at du ikke har noe frukt som hever luftfuktig heten(epler bananer osv.) du kan bruke en våt klut og legge inn der. det går fint meg gulrot men kattemat/hundemat funker fint det!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ok, så sirissene kan overleve på gullerot?? for han i dyrebutikken sa at de måte ha mat som har fett i seg vis ikke så dør de.
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
|
Hei.
Sirisser MÃ… IKKE ha fett... De kan få i seg all den næringen de trenger med frukt, grønnsaker og kornblandinger. Tørrfôr til kattunger er fint som energikilde, siden disse innholder masse vitaminer som er fint å overføre til tarantellene. Bare sleng oppi et par korn i ny og ne, så blir sirissene dine glade og fornøyde (og spiller fin musikk til deg hele natten) |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
putt også litt papp eller eggkartong for det liker dem vist. har jeg lært. mhv powerboy :wink: |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
brukte bare eggkartong eg....men så så eg her at sirissene mine kunne få litt kraftfor i seg for å holde seg store å sterke så eg kastet litt kattemat oppi te de og det likte de tydelig veldig godt
takk for tipset!! mvh christin900
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
det er et godet tips det jeg lærte faktisk det av noen andre jeg og.
mhv powerboy |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
det bekymrer jeg meg ikke for har eggkartonger oppi til de å de løper runt ![]() men takk for svar, vet nå at de ikke må ha fett i seg
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Bruk karftfor for kjyllinger fra FK butikken
veldig næringsrik!!eller er salat bra, og ha noe som de spiser ellers spiser de hverandre! -_-NFredrik |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
jeg har tenkt på kraftfor tor kylinger, har set folk bruker det, så det på bilder en plas
så lurte nesten på om jeg skule kjøpe det ![]() å de er heldigvis ikke store nok til å synge vakert for meg men det er ikke lenge til :S
|
![]() |
| Emner |
| mat, siriss |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |