| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
jeg lurer på å store bananfluer blir ?
er det ikke de styge guloransje som kommer fra søpla? vis søpla har ståt lenge? ser rolk selger disse, men blir ikke dette gris vis di flyr ut av boksen? eller har hørt noen ikke kan fly, er dette bra mat for tella slings? eller mer info om disse har vert fint, fant ikke så mye om de sjøl ser du :S sory for at jeg masser om en litten flue, men men, takk for alle svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
auu fikk nesten litt vont i øyene der hehe, takk for linken
![]() men er det egg du tilseter? eller kommer de bare plutselig av denne grøten han snaker om?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kort sakt: Det er 2 banan flue arter i hobbyen, 1 liten art og 1 stor art(husker ikke noe vitenskaplig navn) Disse er mutert, så de ikke kan flye. Du får vertfall kjøpt den store arten fra imazo( dyrebutikken må bestille for deg)
Disse avler lett, du har dem i små bokser, med enten imazo sitt flue medie eller et hjemmelaget(jeg foretrekker imazo sitt),Fluene legger egg og spiser fra medie/maten. ps. fluene kan mutere tilbake igjen, så de kan fly. Det må settes en ny banan flue kultur vær 2 uke, anbefaler deg å lage en insekt suger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Hvordan lager mann en insekt suger? fikk jeg spørsmål om. Føre flere spør om dette, poster jeg det like greit her på reptilfreaks:
Min insekt suger består av: 1 suge rør, en liten filter duk bit, litt aquarie silikon, og en liten boks med lokk. Først borrer du 2 hull i lokket på boksen, hullene skal vere på mm like store som diameteren til et suge rør, del suge røret i 2, og sett en bit ned på vært hull, pass på et det må være litt åpen plass mellom bunnen til boksen og sugerørene Fest sugerørene med aquarie silikon til boksen, slik at de ikke faller ut. fest en liten filter duk bit, eller klipp av en liten bit fra en t-skjorte eller noe sånt, på det ene sugerøret, (den siden, som er inni boksen), slik at når du suger fluene, så får du dem ikke opp i kjeften igjen Her er et bilde dere kan se ut i fra ![]() Bildet tilhører www.grodorochfoder.se |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
ok takk
viste vordan man lagde en inseksuger men takk likevell, så kan noen andre lage en ![]() noen som vet å mye sånt koste? sory for maset.
|
![]() |
| Emner |
| bananfluer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |