| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg satt og søkte litt på informasjon om min lille Hierodula grandis(Giant Indian Mantid), da jeg snublet over dette:
As a breeder, I have noticed a substantial difference in the health and vitality of nymphs when fed gutloaded (a prey item fed a nutritious diet prior to being consumed) prey items. We use a complete gutload recipe designed for geckos, chameleons, and other reptiles. For more information on Wild Eye Reptiles gutload please click here. One thing never to use in a gutload for mantids is carrots. Carrots contain a natural insecticide that will make a mantis refuse to eat, vomit excessively and slowly die Er gulerot farlig for insekter? Jeg har da brukt det til å fore både innsekter,locust og kakkerlakker med. Det kan jo forsovidt være forklaringen på at sirissene mine alltid dauer som fluer ![]() Noen som vet? Utdraget er hentet herfra: http://www.wildeyereptiles.com/catalog/grandis.htm Nederste avsnitt under Feeding. Mvh Robin
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Dette har jeg aldri hørt noe om, og jeg har aldri merket noe til det heller.
Mulig noen andre kan svare bedre. Jeg skal i alle fall se om jeg finner noe mer info om dette. Om det kun er en som har lagt merke til det så ville jeg nok vært veldig kritisk. Edit: Fant denne nå nettopp -> http://www.sciencenews.org/articles/20051126/food.asp |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sarpsborg
|
Alle mine fordyr får gulrot som basisfor. Og kneleren blir jo igjen matet med kakkerlakkene som er fulle av gulrot. Nymfene er rød/oransje i buken pga gulrøttene så kan ikke tenke meg det er så forferdelig farlig nei
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Caffeinism
Admin
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Bø i Telemark
|
Men kan pinner spise gulrot?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Men etter det jeg har sett er ikke pinnedyr så begeistret for gulrot. Min erfaring er at de er mest glade i friske blader av forskjellige slag
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Stavanger
|
Jeg gir sirissene, dubiaene og giganteusene gulrot. Og alle dyrene mine er friske og raske! Så tror ikke det skal være noe problem å gi dem gulrot.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| farlig, gulerot, insekter |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Så, så farlig er Klapperslangegift | Olliw | Helse og sykdommer hos reptiler | 4 | 11-12-2007 16:13 |
| lakk, farlig for leo'ser? | Tarantellen | Gekkoer | 5 | 29-11-2007 16:43 |
| uv lys, er det farlig for menneskene? | Sistine | Skilpadder | 3 | 07-08-2007 21:15 |
| farlig å ta den opp? | Taranteller | 2 | 15-11-2006 15:43 | |
| farlig kalsiumsand? | anarkist | Helse og sykdommer hos reptiler | 7 | 27-01-2006 22:23 |