| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
jeg har et overflod av skrukketroll her i leilligheten vår, og det er ikke slike som jeg selv har fanget inn nei
![]() vi bor i en sokkel leillighet som de fleste kryp ses ut og trives i.. det dukker vel opp snart et stort antall edderkopper nå når det blir varmere, har allerde sett en del små løpe omkring.. men til saken.. ser mange nevner skrukketroll som fordyr? så tenkte jeg at kansje jeg skal begynne og plukke en del av de skrukkrtrollene som løper rundt her og gjøre dem til mer "nyttedyr"? Kan jeg fore feks etterhvert når jeg får, mine små tarantella slings med dem? Har også en del slike sølvkre som hybelboere her, kan dem brukes til noe? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Dette skal nok gå så lenge tarantellene vil ha de, og de ikke har fått i seg sprøytemidler eller andre kjemikalier.
Mvh Robin
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
: sølvkre er jo og blir betegnet som skadedyr.. oida.. hehe kasnje nevne for husverten?og om skrukketroll i wikipedia på nett står det Sitat:
og er ikke insekter da..
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Niks de er nok ikke insekter
![]() Det går helt fint ann å samle inn norske skrukketroll/benkebitere å bruke dem som fôrdyr. Bruk en boks som du fyller godt med torv, og fôr dem med kattemat (tørrfôr til andre dyr går også bra) og alt av plantemateriale, som epler, blader, plummer også videre, bare pass på at maten ikke er sprøytet. Lykke til! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| skrukketroll |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/andre-insekter/2458-skrukketroll.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| skrukketroll - Kvasir | This thread | Refback | 23-09-2009 15:09 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skrukketroll - basisfor? | Tarantellen | Fôrdyr | 2 | 18-05-2008 22:55 |
| tusenbein og skrukketroll?? | master92 | Myriapoder | 0 | 24-02-2008 19:52 |
| Skrukketroll... | nidhogg | Fôrdyr | 2 | 15-03-2006 17:35 |