| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
Hei jeg lurte på om det finnes noen terrariedyr som kan leve uten tilsyn opptil en måned?
og som ikke er ulovlige eller farlige. Svar mottas med stor takknemlighet
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Om du med dette mener at du kommer innom en gang i måneden forstår jeg ikke helt hvorfor du vil ha et dyr da du ikke får sett noe til det, om dette derimot er et engangstilfelle (som ferie) er det mye bedre om du venter til etter dette med å skaffe deg et dyr. Herptiler som lever på steder der mat ikke alltid er lett å finne kan om de er nødt klare seg en god stund uten mat, men slike ting som temperaturer og luftfuktighet må kontrolleres. Selv om dette er automatiser kan noe skje og plutselig står terrariet uten varme.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Helst ikke et reptil eller amfibium da de fortsatt er ulovlige
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Meldinger: 280
|
Det finnes ingen terrariedyr (tror jeg) som klarer å leve uten mat en måned, hvis de ikke er store, ulovlige eller farlige...
Nettpyton greier seg fint uten mat en måned, men de er store, ulovlige og farlige! Kjipt å si det, men du må nok vente med å kjøpe dyr før du kan ta vare på dem. Mvh Stian |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Ja men de trenger høy fuktighet. Terra må sprayes hver dag
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Sitat:
Forstår jeg deg riktig? I såfall mener jeg det er masse dyr du kan ha. Tusenbein og snegler feks. De spiser grønnsaker. Sett temperaturgiverne dine på automatisk regulering. Og la familemedlemmer fylle vannskål (gjerne søle utenfor) og mat til de når de trenger det. Sett opp sjekkliste når de skal ha, hva og når. (Tusenbeina mine tar fuktighet fra jorda og vannskål, jeg trenger ikke spraye inne hos mine.) Vis jeg derimot tar feil hva familiemedleme kan gjøre så sitter du fast i grunn. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() jeg kunne tenkt meg noen tusenbeiner siden de er interessante og jeg har alt jeg trenger av terrarium og utstyr. Men hva er den gjennomsnittelige prisen på dem?Jeg antar at det er folk på terrariedyrmessen som selger forskjellige tusenbeinarter til ikke så veldig store priser!? |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kjøp første/beste terrariedyr på messa! | Boavennen | Småprat | 5 | 24-07-2008 10:32 |
| Terrariedyr online, must spill! | Venom | Småprat | 15 | 21-11-2007 21:21 |