| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hei lurte på noen ting
*hvordan skal jeg stele med rustvinge larver *kan jeg ha dem i same terrarium som vietnamesiske pinnedyr *hva spiser de kan de spise sitronmelis *når blir de sommer fugler *kan de leve i terrarium i flere generasjoner |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
hei hadde vert fint om noen svarte
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Det er utrolig slitsomt å lese innleggene dine.
Du bruker hverken tegnsetting, stor bokstav eller kan skrive ordene riktig. En kjapp tur på google gav meg disse linkene Rustvingespinner Phragmatobia fuliginosa Søk på det latinske navnet så kommer det masse info om de. Lykke til
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
De jeg kjenner som har dysleksi, klarer likevel å skrive rett. Noen fordi de har lært seg det, andre fordi de bruker ordliste. Dette har vært tatt opp før her inne, og bruker du ordliste og retting før du poster innleggene, så blir det bra. Jeg har ikke funnet noe om hvorvidt de kan gå sammen med pinnedyr, men jeg ville holdt de i hvert sitt terra uansett. Siden disse sommerfuglene er aktive om natte og pinnedyrene om dagen, vil jeg tro de kanskje stresser hverandre med motsatt døgnrytme.. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |||
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du må sette deg ned å lese mest mulig om dem, både i bøker og på nettet. Jeg har brukt 5min på å google Phragmatobia fuliginosa og fått mye ny kunnskap.
![]() Sitat:
![]() Sitat:
Sitat:
Når de har kommet seg opp, gjelder det å få i seg noe mat, før de forpupper seg på f.eks nedkappede trær eller et annet sikkert sted langs bakken. Etter noen måneder kommer de ut av puppen som en nattsvermer Oppgaven til nattsommerfuglen er å overleve lenge nok til at den får parret seg og lagt egg. Min konklusjon er at den lever som larve et års tid, og som nattsommerfugl i noen måneder, la oss si fra Mai, Juni til September. Det er godt mulig at noen av sommerfuglene overvintrer, men jeg fant ikke noe på nettet som bekreftet/avkreftet det. Som jeg skrev i sted Google er din aller beste venn i dette tilfellet. La meg Google "Phragmatobia fuliginosa" for deg La meg Google "Rustvingespinner" for deg Kan være lurt å google Bjørnespinnere (Arctiidae)gruppen som rustvingespinneren er en del av også. ![]() La meg Google " Bjørnespinnere" for deg |
|||
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp NÅ! | FlyasS | Taranteller | 38 | 03-12-2010 12:15 |
| Trenger hjelp! | Christoffer | Knelere | 2 | 30-08-2008 21:54 |
| trenger hjelp med boa!! | tinahen | Boa og pyton | 7 | 09-05-2008 16:23 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| trenger hjelp!!! | alexander | Snoker | 2 | 16-07-2005 18:01 |