| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 17
Meldinger: 38
|
hei
![]() kjøpte 10 vandrende blad egg av kakon på messa i november ( phyllium sp. philippines). De skulle da klekke i april/mai men den 28.februar klekket en av de ti. jeg tenkte først, hva skal jeg gi den å spise nå på vinteren men så gikk jeg inn på www.guttapaaskauen.com og fant nummeret til kakon og sente melding om hva jeg skulle gi den. Jeg fikk fort svar og så dro jeg å kjøpte en roseplante, så nå har den masse mat. lurer oxo litt på om det er vanligt at den klekker så lenge før den skal????? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
har ikke så mye greier på blad dyr, men eneste jeg kan tenke meg, er vel at blad dyr eggene dine har det meget godt hos deg
![]() kan også hende at ene egget har lagt lengre enn alle de andre. og de har forvekslet litt når kakon har hatt de med seg på messen
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Ett av mine klekte for noen uker siden, helt uventet! Jeg sendte mail til Kakon, men fikk ikke noe svar. :/ Gav den frisk sitronmelisse hver dag, men til ingen nytte. Den ville ikke spise, og døde etter en uke eller så..
Husk å passe på at rosebladene ikke er sprøytet, eller at planten er gjødslet! krysser fingrene for at ingen av eggene klekker før det er begynt å spire ute.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Min erfaring er at vandrende blader er veldig kresne når de blir født. De vil verken ha bringebærblader, bjørnebærblader eller sitronmelisse. Jeg har kun fått nyfødte til å spise eikeblader.
Nå som mine er blitt eldre spiser de i tillegg sitronmelisse, bringebærblader og bjørnebærblader... Hvis noen finner andre planter som nymfene spiser må dere si ifra
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
et lite tips til hvor man får kjøpt eikeblader er Akvaforum.no - Akvarieforum og portal for akvarium og akvariefisk
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hei
![]() takk for mange gode svar ![]() lurte litt på det med eikeblader jeg så på akvaforum og der er det en fyr som selger tørkede eikeblader ![]() men så lurer jeg da på om vandrende blader kan spise tørkede eikeblader?? takker for svar ![]()
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Det er jo en grunn til at vi fryser ned blader og ikke tørker dem når vi samler vinterfôr...
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
hei
![]() tenkte jeg kunne snakke litt om hvilke planer jeg har ![]() har tenkt og selge alle mine m.extradentata og så skal jeg se etter noen kjempesneiler på oze den 27.3 2010 og så skal jeg beholde mine vandrende blad oxo kansje kjøpe noen nye på messa . og så skal jeg beholde mine peruphasma shultei. blei litt mye og så men ![]() har du noen planer så skrik ut
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ja sånn roseplante du køper på plantasjen men jeg vasker bladene før jeg gir dem bladene
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| vandrende blad |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny webside for salg av pinnedyr/vandrende blad/div utstyr | lazor | Pinnedyr | 6 | 03-10-2011 16:22 |
| Vandrende Blad/ Tøffe pinnedyr | emil | Pinnedyr | 6 | 16-10-2007 19:40 |
| Vandrende blad | Ansie | Pinnedyr | 10 | 01-07-2007 12:32 |