| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
er på leiting etter noen kjempe biller.. men var jo umulig og finne noe i norge, sverige og danmark.. vel, jeg klarte hvertfall ikke finne noen..
er det noen som vet om noen eller kjenner noen som driver med diverse kjemper? det jeg hovedsakelig er intr. i er: Hexathrius parryi - Dynastes hercules - Megasoma elephas - Lucanus elaphus håper det er noen som vet om noe her inne.. vil helst ikke bestiller fra usa siden det er så lang sending..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Imazo har av og til inne noe, slik at en kan be den lokale zoo-sjappa bestille.
Denne uka hadde de: 034.4800 SKALBAGGE ATLAS STORART PAR Chalcosoma atlas 034.4817 SKALBAGGE D.ALCIDES PAR Dorcus alcidens 034.4820 SKALBAGGE DORCUS PAR Dorcus bucephalus 034.4888 SKALBAGGE HEXARTHRIUS PAR Hexarthrius parryi
Hadde jeg visst om det for 2-3 dager siden, kunne jeg ha fikset det, og du hadde hatt dyra levert med Kystbussen i Bergen i morra (torsdag) kveld. ![]()
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for svar..
begynner og gå på veggen her siden jeg ikke finner noe.. fant en herkulesbille i usa som jeg kunne bestille.. men det var 100$pr larve..men, kunne sendt en pm til deg da boavennen? når jeg har terra og penger klart? så ser vi jo hva de har inne og hva de kan bestille
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
I dyrebutikk vil nok prisen ligge på mellom 500 og 700 kroner for et par.
Sitat:
Du kan gi en lyd, så finner vi sikkert ut noe.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
ok
ca 15min etter min siste posting fikk jeg en telefon av en bekjent.. mulig han kunne skaffe mye forskjellig til en veldig liten penge, så da får jeg se hva som dukker opp. blir sikkert ikke før slutten av mai/ begynnelsen av juni, jeg kommer til og kjøpe. men liker og gjøre alt klart i forveien.. det er greit og vite hva jeg får tak i, så hvordan de skal holdes, så prisen på de.. føler meg mye mere klar da
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Hva har du fått deg?
Har et smukt Dorcus Alcidens par jeg stilte ut på messen.... ..Vel.... hannen synes iallefall, hunnen har lekt muldvarm og gjemt seg, humre.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ble plutselig ikke til dette likevel
vurderte litt på mindre arter. men vet ikke helt enda. jeg gidder ikke kjøpe noe "greit nok" for så å drite i de når jeg får de jeg egentlig ville ha.. så, får vente å se ![]() hvordan ser Dorcus Alcidens ut? googler for harde livet, men finner ikke bilder av eksakt den arten
|
|
|
#9 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Tror artsepitelet staves alcides, altså uten n. Prøv et søk på Dorcus alcides, så får du nok betraktelig flere treff
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ah=) takk for det dan!
disse har jeg da sett flere ganger før=) holdt en hanne også.. vondt å bli kløpet av de derre!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|