| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
hei i natt har gresshoppa mi (stilpnochlora couloniana) lagt drøssevis med egg oppetter den ene kvisten inne hos dem(sikkert over 100),åsså lurer jeg på om noen veit noe om
*hva jeg bør gjøre for at det skal bli mest mulig suksess *ca hvor lang tid jeg må regne med å vente før de evt klekker *om jeg bør ta de ut av terrariet og over i en egen boks *åssen jeg etterhvert kan se om det går bra eller ikke(skifter de farge etc) hvis det funker har jeg snart en hel haug hvis noen er interresert.. har fått egg før men da overlevde bare rundt 20,så enkte jeg skulle være mer påpasselig nå den gangen fulgte jeg ikke med i det hele tatt,jeg bare oppdaget en dag at det var masse unger der.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
* Gi eggene samme krav som de vokse.
* Det er jeg ikke helt sikker på, men mener at det varierer etter forholdene. * Det bestemmer du selv, noen lar dem ligge mens andre putter dem i boks. Jeg fåretrekker å la egg fra alle plantespisere ligge og har hatt suksess med det (da vet jeg hvordan tempraturen og fuktigheten ligger og hvordan den skal holde seg der). Men om du har et trangt terrarie/petsboks/boks/lignende så ville jeg flyttet dem ut. Mange sier også at dette er mye sikkrere. Så det er opp til deg ![]() * Nei, de skifter ikke farge etter det jeg vet, om eggene blir ødelagte legge du merke til det. Mugg og råte indikerer døde egg. Fjern disse eggene ellers kan det smitte over på de andre. Det er foresten vanelig at noen går med, sånn er det bare. Den sterkeste overlever. Hamskifter er også veldig risikabelt og mange mister livet etter sitt første hamskifte. Lykke til med små
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|