| Andre insekter Her kan du snakke med andre om insekter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
hei jeg har bare (enda et) dumt spm,siden jeg ikke egentlig har noen erfaring med insekter:har et par stilpnochlora couloniana (svære grønne gresshopper) i et lite terrarie,og den ene skifta "skall" eller hva det het og vokste noe sinnsykt over natta til i går,(ser ikke ut til at den er helt ferdig enda),MEN det ene beinet har sett helt forkrøpla ut i ca 36 timer nå,det virker som om han ikke klarer å få av skallet der og det er som sagt helt forvridd og i tilleg væsker det av å til noe klar grønn væske ut av "hudrestene"..er det noen som veit hva jeg skal gjøre?og hvis den ikke får retta ut beeinet,er jeg nødt til å amputere eller bare la det være slik??det ser helt deformert ut,og væsker jo også..hvordan gjør man i såfall slikt?
OG:er det noen som vet om det er hannen eller hunnen som er størst i denne arten? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Ta og bruk en saks eller noen skarpe negler og knip av det "vonde" beinet helt inne ved kroppen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2005
Sted: oslo
|
men er det nødvendig?er det mulig at det okser til i løpet av et par dager eller noe?er liksom det ene stOOOre bakbeinet,så det er litt trist
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Du kan jo vente og se, men om det ikke bedrer seg får du enten amputere eller vurdere å avlive den i fryseren.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
|
De er jo pine