| Andre dyr Forum for andre dyr enn reptiler og krypdyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
|
Hej
Jeg er fra Haugesund, og her omkring er Landen en veldig beryktet veterinær. Skjønner ikke at folk fortsatt går dit :S Jeg har selv opplevd å ha fått beskjed om at min lille pus måtte avlives og var dødssyk etter at han hadde kikket på henne i toppen 1min, jeg ble misfornøyd, og sa at det måtte være en annen løsning, men nei han sto på sitt, og jeg gikk. Hos den neste veterinæren tok han noen prøver, og det ble raskt konkludert at hun hadde en litt kraftig forkjølelse, fikk pencillin og 5 dager senere var hun frisk og rask. Jeg var også innom med en degus en gang, men etter å ha ventet i halvannen time ble jeg vist døren da det ble min tur, fordi han ikke to imot slike små ekle dyr :O (dette var før det med katten) Ett annet stakkars offer skulle kremere hunden sin, og 1 uke etter at stakkaren leverte den, fant han den stakkars hunden råtnende i en trillebår, da skylte Landen på at han hadde "glemt den ut"... Mammaen til ei venninne av meg skulle operere bort en kreftsvulst i buken på en oppdrettskatt, men da hun fikk den igjen hadde Landen sterilisert den, og ikke gjort en dritt med kreftsvulsten :S Han beklaget å sa det var en liten tabbe, og at hun skulle få denne operasjonen til halv pris, men hun måtte fortsatt betale full pris for den hun egentlig skulle hatt... Hun nektet å betale, og truet med anmeldelse, og gikk til en annen veterinær som sa at dette var uakseptabel feilbehandling av både katten og henne. Han har også brukt kattelik av katter han har fått inn til avliving som reveåte på gården sin :S Detter er for meg helt respektløst med tanke på de som en gang faktisk elsket dette dyret.. Torsdag forrige uke var en venninne av pappa hos Landen og skulle sterilisere den lille pusekatten på ca 6 mnd, Hun betalte 2500kr (som er mellom 900kr og 1200kr dyrere enn hva jeg betalte på Haugaland Dyreklinikk), og han bare sydde såret sammen, han hverken plastret eller sprayet på sprayplaster elle noe og dårlig barbert rundt er det også... Ikke fikk kattongen krage heller... I dag sprakk såret opp, og nå henger det en bit av en tarm ut av såret :S Den stakkars pusen ligger og jamrer seg av smerte, og hun har hatt kontakt med veterinærvakten flere ganger i kveld. Hun har plasteret det og vasket det etter beste evne, og i morgen må hun igjen til veterinæren (selvfølgelig en annen enn Landen) for å sy på nytt, og for å sjekke om den stakkars lille har fått andre skader eller infeksjoner.. Hun er også fast bestemt på å gå til Landen i morgen for å kreve pengene sine tilbake, og her støtter jeg henne fullt ut! Barna hennes gråt seg i søvn og hun er ikke så høy i hatten hun heller stakkars i kveld... Dette er noen av tingene jeg kommer på nå på sparket, Hadde vært fint om andre også kunne lagt ut skrekkhistorier så vi vet hvor vi IKKE skal gå
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Her er bilde, litt dårlig da det er tatt med mobil..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Den dyrlegen burde jo miste legelisensen sin.
jeg hadde kontaktet de andre uheldige dyreeierne, få alle til å skrive under et brev og så sende det til mattilsynet og politiet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 32
|
Hei,
Dette er en sak for politiet. Min anbefaling er å politianmelde disse forholdene.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Kontakt heller mattilsynet. Hos politiet blir det som regel henlagt eller så tar de kanskje ikke tak i det.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Har gjort begge deler flere ganger, ingen av dem har tatt affære enda..
Har sendt en mail idag med bilde og historien til MT, men har ikke hørt noe enda... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Oppdatering på stakkars lille Tussi:
Hun hadde fått en kraftig betennelse i såret (sier seg vel selv stkkars etter den behandlingen), det var så gale at for å rense såret måtte hun i narkose igjen stakkars... Hun har fått antibiotika sprøyte og en hestekur hun skal gå på i 10 dager. Hun har også blitt bedre barbert rundt operasjonssåret, og har fått på seg både sprayplaster og bandasje, oppå der igjen har hun fått en body, så hun ikke skal ha mulighet for å få smuss eller skitt i såret, og heller ikke klore det opp selv. Det var så betent at de ikke kunne sy, så hun må tilbake igjen på fredag, for å se om det er mulig å sy da... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Synes dette er virkelig ille altså! Hva med å få lokale dyreleger å melde fra? Prøv å ring. Få flere til å melde fra
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Om ikke det blir noen bedring tar du kontakt med media og forteller din historie, gjerne med bilder etc. Det tvinger de andre etatene til å handle.
Et annet alternativ er å ta kontakt med våre [host] "venner" i dyrevernalliansen. Forklar dem situasjonen og spør hva du skal gjøre, evt. hva de kan gjøre. Andre ting du kan gjøre er å kontakte veterinærforbundet for å se hva de kan gjøre. Purre Mattilsynet, forklare at det ikke har skjedd noen bedring. Det er forøvrig viktig at du kan dokumentere det som skjer med f.eks bilder. Viktig at du da ikke bare tar bilder av dyret men også omgivelsene/han slik at de ikke kan bortforklares. På den måten så blir det ikke en ord mot ord sak. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hos dyrlegen med en tigerpyton. | Viridovipera | Boa og pyton | 5 | 12-09-2008 08:52 |
| Dyrlegen | Gibbs | Småprat | 6 | 21-04-2007 09:53 |
| Ikke vær redd for dyrlegen! | Pete | Skilpadder | 3 | 09-06-2006 17:34 |