| Andre dyr Forum for andre dyr enn reptiler og krypdyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Den ene katten min har fått øyekatarr tror jeg. Det ene øyet er rødt rundt øyet og det renner litt gult puss av det. Får ikke tak i dyrlegen min nå, må prøve igjen i morgen.
Har brukt saltvann før, men husker ikke hvor mye salt man skal ha i folhold til vann. Noen som vet det? Tenkte å rense med saltvann til i morgen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Om det er mye puss rundt øyet, ville jeg renset det vekk med saltvannsoppløsning. Det smitter lettere og er ubehagelig for dyret med store mengder puss i øyet, selv om det bare er over natten, etter min mening.
Du kan lage en grei oppløsning av å koke en liter vann, og ha i 9 g salt(ca 1 ss) UTEN JOD. Denne er en blanding som blir brukt av mennesker/til barn for å rense småsår og øyne/nesespray, og jeg har selv brukt det til både hest, hund, katt og kanin (sistnevnte med øyekatarr, de andre ved rensing av overfladiske sår). (Jeg er sykepleier, dersom noen skulle lure på hvor jeg har denne blandingen fra. Brukes vanligvis på mennesker, men som sagt også på endel typer dyr) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Takk for svar. Jeg kokte opp vann i går men hadde nok ikke 9 gram salt i. Tenkte det var bedre å ta i for lite enn for mye. Han er bedre i dag. Ser ingen smuss fra øyet i dag og øyet er like åpent som det andre.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nettpyton kaster opp katt | CamStatic | Slanger | 3 | 13-09-2011 00:48 |
| fight med katt en annen diskusjon | dragoon88 | Helse og sykdommer hos reptiler | 32 | 16-10-2010 11:15 |
| fight med katt | Jessica | Helse og sykdommer hos reptiler | 23 | 14-10-2010 11:16 |
| Savannah katt i Norge | Sunniva | Småprat | 7 | 28-02-2010 18:58 |
| Katt må stille til jurytjeneste | L.Parahybana | Småprat | 1 | 12-01-2010 20:57 |