"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Andre dyr se på dette! stakkar lillegull:(

Andre dyr Forum for andre dyr enn reptiler og krypdyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-06-2011, 21:47   #1
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 23
Meldinger: 144
Blog Entries: 30
Standard se på dette! stakkar lillegull:(

hunden min har vært på for en liten stund,men kom hjem i dag da de som hadde han ikke lengre kunne ha han av en eller annen grunn.de sa at det var pga tispa de hadde.gullet har vært me på røff lek med den noe større hunden. bildene jeg legger ut her viser noen dager før jeg sendte han avgårde og etter noen solfylte dager har han blitt brunere slik nakenhunder blir men og drastisk mye tynnere:O hva har skjedd med lillegull?
Vedlagte miniatyrbilder
se på dette! stakkar lillegull:(-bilde.jpg   se på dette! stakkar lillegull:(-image_3.jpg   se på dette! stakkar lillegull:(-image_1.jpg  

Sist endret av constrictor3; 26-06-2011 kl 22:00. Begrunnelse: overskrift
constrictor3 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 21:58   #2
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av constrictor3 Vis post
hunden min har vært på for en liten stund,men kom hjem i dag da de som hadde han ikke lengre kunne ha han av en eller annen grunn.de sa at det var pga tispa de hadde.gullet har vært me på røff lek med den noe større hunden. bildene jeg legger ut her viser noen dager før jeg sendte han avgårde og etter noen solfylte dager har han blitt brunere slik nakenhunder blir men og drastisk mye tynnere:O hva har skjedd med lillegull?
det midterste bildet er tatt hjemme hos mamma noen dager før han skulle få komme hos forværten sin,gledet meg mye til at noen kunne passe han som hadde tid og alt han trengte,han er 1 år og glad i at noen er hjemme med han hele tiden.liker ikke å være alene.de to andre bildne hvor han også har blitt kjempebrun i sommersola,er tatt i dag.synn de skulle bli slik er fryktelig lei meg på lillegulls vegne..
constrictor3 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 22:07   #3
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Meldinger: 377
Standard

Jeg tror du misforstår litt hva det vil si å sette hunden på for. Det er ikke noe du bare gjør en liten periode fordi du ikke har tid til å passe bikkja selv. Når du setter bikkja på for, gjelder egne forvertsavtaler. Det du har gjort er å låne bort hunden din, eller evt betalt noen for å passe den for deg. Er det folk som har dette som yrke du har tatt kontakt med? Hvis du er bekymra for hunden din så ville jeg tatt den med til dyrlegen og fått avkrefta at evt skader/sykdommer ikke er kommet i ettertid. Har dere skrivet noen avtale? Hvis ikke så er det ditt eget ansvar at du valgte la noen andre passe hunden.

Det jeg stusser mest over er at du sier du ikke hadde tid til å passe hunden din, samtidig som at den var under året. Jeg har akkurat fått valp selv, og det har krevd uker med fri fra jobb, søvnløse netter og MYE MYE arbeid. Og det er ikke sånt man tar på sparket når man får seg hund. Det kreves MYE planlegging og ofring.

Håper alt ordner seg for deg og hunden.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 22:29   #4
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Jeg tror du misforstår litt hva det vil si å sette hunden på for. Det er ikke noe du bare gjør en liten periode fordi du ikke har tid til å passe bikkja selv. Når du setter bikkja på for, gjelder egne forvertsavtaler. Det du har gjort er å låne bort hunden din, eller evt betalt noen for å passe den for deg. Er det folk som har dette som yrke du har tatt kontakt med? Hvis du er bekymra for hunden din så ville jeg tatt den med til dyrlegen og fått avkrefta at evt skader/sykdommer ikke er kommet i ettertid. Har dere skrivet noen avtale? Hvis ikke så er det ditt eget ansvar at du valgte la noen andre passe hunden.

Det jeg stusser mest over er at du sier du ikke hadde tid til å passe hunden din, samtidig som at den var under året. Jeg har akkurat fått valp selv, og det har krevd uker med fri fra jobb, søvnløse netter og MYE MYE arbeid. Og det er ikke sånt man tar på sparket når man får seg hund. Det kreves MYE planlegging og ofring.

Håper alt ordner seg for deg og hunden.
ble plutselig ekstra jobbing å ville ikke la han være hjemme alene så mye. hun dama der bor ikke langt unna å kunne fortelle at hun var hjemme med barnet sitt hver dag,og da bestemte jeg meg for å sette han bort hos henne en stunn,til han som er grunnen til all jobbinga blir frisk.han har fått kreft og går på cellegift så jeg har tatt over hannes arbeid i tilegg til mitt eget. vi er hele 3 ansatte i den bedriften og min far er eier,så jeg må bare stille opp å hjelpe til. så jeg skrev en avtale hvor det står at hun har alt ansvar for hunden,dyrlege,forsikring og absolutt alt mens han er der.kjenner henne delvis fra før av og hun er utrolig trivelig,skal til klinikken med han i morgentidlig,tatt fri fra jobb og tillatelse til å ha han med dit fremover til han faktisk kan være hjemme litt alene. var aldrig meningen at dette skulle skje i det heletatt.men min kollega fikk kreft i halsen og er 100% sykmeldt.skal aldrig sette bort noen av mine dyr igjen er fryktelig lei meg,han har et hjerte av gull og fortjener slett ikke det der. blir mindre jobbing etterhvert og masse tid til gullet.har hatt renraset chihuahua før,men han måtte avlives pga en sykdom han hadde,den var medfødt.så jeg vet hvor mye en valp krever lillegull skal aldrig settes bort mer,jeg ville bare det beste for han,slik at han kunne få ha noen rund seg hele tiden,men nå blir han her hos meg.har en god arbeidsplass og der kan han gå fritt,siden han er allergivennlig.

lillegullet<3han blir her hos meg,det blir det beste! var i hvertfall glad for å komme hjem i dag!

takktakk,alt kommer til å ordne seg å bli bra
og ja,har skriftlig forvertsavtale som nevnt lengre opp i teksten min. som sagt,satte jeg han på for i håp om at han kunne få det fint hos henne helt til jeg ikke trengte å jobbe like mye pga sykdom i bedriften.men sånn ble det ikke,glad han kom hjem såpass tidlig.
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 23:07   #5
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard må og bare tilføye

har nesten ikke hatt en eneste søvnløs natt slik jeg hadde med han første. og dette var ikke noe jeg bestemte meg for bare sånn plutselig som du skriver. var aldri ment at noe skulle komme i veien for at jeg kunne ha han selv.angrer dypt på at jeg satte han bort på for,var meningen at han skulle være hos henne til min kollega blir frisk,er så glad han kom tilbake.ringte også og sendte sms nesten hver dag for å høre hvordan han hadde det.''alt er bra og han har det kjempe fint'' fikk jeg høre. så var hun her på besøk med han en stunn etter hun hadde hentet han,ca 2 uker og da var han bare blitt litt større og mye brunere. hun har ikke hatt han lenge,omtrent 1 mnd. og siden det sto i avtalen at hun hadde det hele og fulle ansvaret når han var der,må det og da være hennes ansvar å ta han med til dyrlege når hun ser det der skjer,eller er det pga foring? hunden min nekter tørrfor og spiser da bare når han er sulten,dyrlegen sa til meg at han skulle ha tyggebein for tennene og helst box mat om han ikke ville ha tørrfor i det heletatt. og det formidlet jeg vidre og det sto og skrevet i avtalen om at han ikke spiser tørrfor og må ha det der isteden,som jeg ble anbefalt av dyrlegen hans. og hun sier da til meg at hun ga de mest tørrfor og litt rester av middagen og tyggebein. der tror jeg grunnen til at han har blitt sånn ligger.han har rett og slett ikke fått spist så mye som han burde ha fått,slik han gjorde her hjemme før jeg satte han på for.

og det har jeg heller ikke nevnt:O han er blanding av chihuahua og chinese crested og kommer fra bergen var så lykkelig da jeg hentet han på trondheim lufthavn så dukket det opp problemer på veien som gjorde at jeg så meg nødt til å sette han bort i steden for å la han være mye alene,men nå har jeg fått lov til å ta han med på jobb og alt blir mye bedre bare av det,hvertfall for han som ikke liker å være alene:O er så glad i den hunden og ønsker han det beste og det skal han få,håper han ikke har tatt skade eller blitt syk hjemme hos henne

la ut dette pga at jeg syntes at dette var noe som faktisk kan skje alle.har og vært borti en episode med en hest.(der kontaktet jeg eieren og fikk hesten sendt hjem,pga at hun som hadde han på for ga han slett ikke mat hver dag og ga han heller ikke mosjon som han skulle ha,han så ut som en avmagret ku og sto på samma stall som hesten min.) hadde aldrig i verden sendt han dit om jeg hadde visst dette.
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 23:24   #6
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Spiser ikke tørrfor? Hva mener du med boksmat? Såvidt jeg vet så finnes det ikke noe boksmat som er anbefalt som hoveddiet til en hund. Er det vom du mener? Og rester etter middag, er såpass dårlig stil at du ber om problemer. Valper kvier seg som oftest for å spise mat til å begynne med. Jeg har hatt flere hunder som har nektet å spise som valper. Å det er faktisk ganske vanlig. Men det er noe man absolutt ikke vil skal utvikle seg. Man har jo en kostholdsplan, og da må bikkja bare pent følge den. Faste måltider til faste tider. Bikkja får en fin rutine, helsa til bikkja blir bedre og man kan enklere planlegge ting som f.eks lufting, hvile osv.

Høres ut som om den bikkja må få helomvendt kostholdet sitt. Og da trengs det kyndige.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-06-2011, 23:27   #7
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Standard

Alt om hunder og hundetrening | Hundeutstyr | Dressurkurs | Hunderaser - Canis.no er stedet jeg ville kikket var jeg deg. Mye info, mange tips og masse erfaring.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-06-2011, 09:10   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Nakenhunder skal IKKE!!!!!! være ute i sterk sol uten beskyttelse. De blir solbrente. Dette kan være en grunn til at den er blitt tynnere. Fordi den lider, og dermed mister matlysten.

Ta dyret til veterinær og sjekk den.

Har du ikke lest noe om rasen da du kjøpte den? Selv om det er blanding, så har den alle negative ting som begge rasene er kjent for. Sjekk daglig for rifter i huden, tennene må sjekkes av veterinær minst to ganger i året da rasen er kjent for dårlig tannstilling og mange mister tennene.

Det å sette bort en hund fordi man ikke har tid... vel, det er slikt man bør tenke på FØR man skaffer seg hund. Hva hvis du får barn, skal gifte deg, bytter jobb, må flytte? Slikt skal man tenke på i forkant, slik at hunden slipper å bytte eier.

Hunder er ikke for alle.!!!
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-06-2011, 12:14   #9
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailande Vis post
Nakenhunder skal IKKE!!!!!! være ute i sterk sol uten beskyttelse. De blir solbrente. Dette kan være en grunn til at den er blitt tynnere. Fordi den lider, og dermed mister matlysten.

Ta dyret til veterinær og sjekk den.

Har du ikke lest noe om rasen da du kjøpte den? Selv om det er blanding, så har den alle negative ting som begge rasene er kjent for. Sjekk daglig for rifter i huden, tennene må sjekkes av veterinær minst to ganger i året da rasen er kjent for dårlig tannstilling og mange mister tennene.

Det å sette bort en hund fordi man ikke har tid... vel, det er slikt man bør tenke på FØR man skaffer seg hund. Hva hvis du får barn, skal gifte deg, bytter jobb, må flytte? Slikt skal man tenke på i forkant, slik at hunden slipper å bytte eier.

Hunder er ikke for alle.!!!
selfølgelig har jeg lest om nakenhunder og har hatt to hunder før, han ene var omplasseringshund(gordonsetter hanne) og den andre var en chihuahua. nakenhunden min bruker solbeskyttelse,tror du ikke jeg ble lei meg da han kom hjem som ett beinrangel?han hadde ikke vært borte lenge heller, og jeg tror at han slett ikke har spist særlig mye i det heletatt.han har aldrig vært solbrent og har sterke pigmenter og blir brun. kom nettopp hjem fra dyrlege med han, han sa at hunden ikke har spist og ga meg akkurat samma råd som han ga meg da jeg fikk han og var inn for å vaksinere han å sette i chip.tenkte og på alt det der når jeg skaffet han etter min forrige charlie som måtte avlives pga en medfødt sykdom. jeg kjøper ikke en liten voffe for å så sette han bort,men jeg kunne ikke vite at han som fikk kreft skulle få det jeg:O hunden var frisk på alle måter da jeg ga han fra meg,og selvfølgelig FORVENTER jeg å få han tilbake i samma tilstand. han spiser mat jeg kjøper hos dyrlegen,det er dyrt men det gir jeg f... i så lenge han har det bra! han er flink og kan mye,som sagt har jeg hatt hunder før,og etter jeg fikk han siste og måtte sette han bort fordi jeg mente det ble bedre for han å få være sammen med noen,der tok jeg så feil. og angrer på at jeg satte han vekk men nå får han lov til å bli med meg på jobb.alt skal ordne seg for han<3
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-06-2011, 12:16   #10
Reptilfreak

constrictor3 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Alt om hunder og hundetrening | Hundeutstyr | Dressurkurs | Hunderaser - Canis.no er stedet jeg ville kikket var jeg deg. Mye info, mange tips og masse erfaring.
Thanx har vært på siden der mange ganger
constrictor3 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lille Hugo Ravn Øgler 18 06-04-2010 18:32
Nye gullet mitt!! :D Androctonus Gekkoer 38 05-01-2008 15:07
Gullet mitt:) Adsome Taranteller 12 17-01-2007 20:19
Min lille Jolene! vipera Snoker 5 11-01-2007 18:44
Mitt første hamskifte... (vel, mitt og mitt) Evenruden Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 20-12-2006 05:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:45.