| Andre dyr Forum for andre dyr enn reptiler og krypdyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
heisann! Jeg leter etter en ara pappegøye, vet noen hvor jeg kan få tak i?, helst en opdretter vis noen her vet om en eller flere.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Er mange oppdrettere av araer i Norge, du finner annonser på finn.no og dyrenett.no. Håper du setter deg godt inn i behov og sånt før du evt kjøper en ara, da en ara lever VELDIG lenge og krever stor plass.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Håper du har stor utevoliere - dette er IKKE en stuefugl !!
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Sitat:
![]() Du må holde oss oppdatert hvis du får tak i en. Hvilken type ara er du ute etter? |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Jeg henger meg på denne jeg. Har selv en kakadue, og hadde ALDRI skaffet meg det hadde jeg visst hvor mye de trenger. Papegøyer krever mye mer omsorg og stell enn en hund. Masse plass og må ha mulighet til å være ute store deler av døgnet. Og det er et dyr du har resten av livet. Jeg har hatt min i 12 år nå, og må si at jeg skulle ønske de hadde levetid som en hund. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Er det stor ara du er på jakt etter eller dvergara? Ara er jo en fugl som kan være alt fra en liten fugl til svære fugler. Så man får jo ara i alle størrelser forsåvidt. Er det stor ara du er på jakt etter så får du ta deg flittige turer i skog og finne "gnagesaker", det er vel det som er "mye arbeid" med en stor ara. Jeg har den minste av araene og han er virkelig rå på å gnage... Og de små er akkurat som de store, bare ikke like mye kraft i nebbet som ødelegger alt som kommer i kontakt med det.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hei, det er en stor ara ja, gulblå ara. Jeg har funnet en ssom vil selge til meg. å den araen er så snill har vært på besøk og passet den. en gang når jeg spiste frokost kom den bort, å sa "smaker det godt" jeg sa ja å ga han en liten bit, han sa " det smaker godt"
![]() Ja jeg har kunnskap, har hat mindre papegøyer tidligere. til den følger et med 2 store papegøye bur, jeg har stor plass i hagen har skog rett bak huset så om den trenger grener skall den få masser av det ![]() Og denne araen er spesiell!! den liker alle mennesker å dyr!, den er helt spesiell jeg bare sier det!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk!