"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Andre dyr Grå jacko snacks

Andre dyr Forum for andre dyr enn reptiler og krypdyr.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-12-2010, 15:00   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard Grå jacko snacks

Hei, jeg har en grå jacko som jeg vil lære mange triks. Den er ikke mer enn 3 måneder gammel, og jeg bruker en klikker når den gjør noe riktig.

Når hun gjør noe riktig vil jeg gi ho en godbit, men hva er det jeg bør gi?
skilpaddgutten er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-12-2010, 15:38   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,720
Blog Entries: 12
Standard

Noe som hun elsker over alt på jord, og noe som er sunt. Hva papegøyer liker er veldig individuelt.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-12-2010, 07:47   #3
Reptilfreak

Standard

Kjøpt litt dyrere nøtter, men de bare spytter hun ut igjen
Har du noen forslag?
Svar med sitat
Gammel 20-12-2010, 08:21   #4
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

min digger peanøtter med skall (uten salt) og mandarin.

Pekken er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-12-2010, 09:38   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Pekken Vis post
min digger peanøtter med skall (uten salt) og mandarin.
De var veldig stas i førsten, men nå så bare knekker hun dem uten å spise dem. Bruker du mandarin under trening? Noen flere forslag til hva jeg kan bruke?
Svar med sitat
Gammel 21-12-2010, 07:02   #6
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

nei, driver ikke med noe trening på min lenger, hun er 9 år nå og har lært det jeg ønsker av henne.

Pekken er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-12-2010, 13:03   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,720
Blog Entries: 12
Standard

Ara'en i parken digger peanøtter og druer. Og har sine perioder hvor banan er veldig stas.
Det som er dumt med nøtter og druer, er at de får veldig mye energi fra det.. Så det er jo sånne ting de helst ikke skal ha så mye av, med mindre du vil ha en papegøye på speed resten av dagen.

Kan du ikke bare kutte opp masse fine bite-size biter av frukt, grønnsaker og bær og den slags, og se hva hun velger ut selv?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-12-2010, 16:11   #8
Reptilfreak

Standard

Har kjøpt noen forskjellige nøtteslag nå og har funnet noen hun elsker. Navnet kommer jeg ikke på.
Svar med sitat
Gammel 22-12-2010, 22:01   #9
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,718
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Nøtter er faktisk veldig fint for fugler fordi de inneholder fett som er bra for fugler Men igjen, som jeg skrev på pm til skilpaddgutten: nøtter med skall kan inneholde sopp og gjøre skade på luftveiene til fuglen. Det aller sikreste er forsåvidt å kjøpe nøtter uten skall, men da igjen er halve moroa for fuglen borte. Kjøper man nøtter med skall bør det være nøtter som man får kjøpt i vanlig matvarebutikk og ikke de man får kjøpt i dyrebutikken

Hva fòrer du papegøyen på til vanlig? Hva er basisfòret?

Edit: Ettersom gøya er såpass ung så er det litt ork med å få den til å konsentrere seg så ikke bli skuffa om den ikke er interessert med det første. Først bør du bruke tiden på å bli kjent med den Når den blir bittelitt eldre så kommer treningsbiten seg.. Den er jo bittelille babyen enda
Svar med sitat
Gammel 23-12-2010, 12:51   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Nøtter er faktisk veldig fint for fugler fordi de inneholder fett som er bra for fugler Men igjen, som jeg skrev på pm til skilpaddgutten: nøtter med skall kan inneholde sopp og gjøre skade på luftveiene til fuglen. Det aller sikreste er forsåvidt å kjøpe nøtter uten skall, men da igjen er halve moroa for fuglen borte. Kjøper man nøtter med skall bør det være nøtter som man får kjøpt i vanlig matvarebutikk og ikke de man får kjøpt i dyrebutikken

Hva fòrer du papegøyen på til vanlig? Hva er basisfòret?

Edit: Ettersom gøya er såpass ung så er det litt ork med å få den til å konsentrere seg så ikke bli skuffa om den ikke er interessert med det første. Først bør du bruke tiden på å bli kjent med den Når den blir bittelitt eldre så kommer treningsbiten seg.. Den er jo bittelille babyen enda
Husker ikke helt hva det heter i farta, men pakningen er gul og litt grønn

Kan være litt vanskelig iblant ja Koser med den 3-4 timer hver dag og den flyr så mye den vil!Stua er ganske full av fjær nå
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
taranteller og anna snacks på tromsø museum Fattail Taranteller 21 30-01-2008 23:30
Tomt ham som fôr/snacks? P1eR Fôrdyr 8 27-12-2006 10:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:40.