| Amfibier Her finner du diskusjoner rundt amfibier: frosker, salamandre m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Tromsø
|
Har overtatt en slamkryper - Periophthalmus barbarus (Slamkryper) | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk - som gikk i ferskvann da jeg fikk den fordi hun som hadde den hadde sluttet å tilføre salt da hun gikk tom for det etter hun hadde kjøpt den. Som jeg forsto på henne så hadde hun hatt denne slamkryperen i ca et halvt år, som igjen vil si at den har gått i ferskvann i noen måneder.
Nå skal jeg alså gå over til brakkvann selvsagt siden det er det den skal ha, men er det noen som har noen ideer om hvor lang overgangsperioden må være for å ikke gi den sjokk?? -likeså pumpen behøver vel den overgangsperioden den og vil jeg tro.. Var på dyrebutikk og fikk ok på mitt eget forslag som var forsåvidt tatt i løse luften... ca 14 dager i overgangen fra ferskt til brakk. Høres dette greit ut da?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Pass på at pumpen er laget for bruk i saltvann
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Det er vel strengt tatt ingen forskjeller på pumpene for saltvann og ferskvann bortsett fra at effekten på pumper vi bruker på saltvannskakvariene er vesentlig kraftigere og at filtervatt er fy fy..
![]() Om du drypper slamkryperne, dvs du tiletter saltvann med drypp metoden så bør du klare å få de over fra ferskvann til brakkvann på 3-4 dager. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Nå ja
en metallstang som ruster inni rotoren. billigpumpe. egen erfaring Frogger enkelte metall kan avgi stoffer som ikke er bra for saltkaret.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Brakk tellaen min tennene sine?! | Archj | Taranteller | 5 | 28-08-2009 10:26 |
| Lang tid kan det ta før min Parahybana spiser igjen? | Dstian | Taranteller | 7 | 21-10-2008 16:13 |
| Lang tur | Kikkan | Småprat | 15 | 08-11-2007 21:37 |
| Hvor lang tid bruker dere på dyrene deres? | emil | Småprat | 8 | 08-09-2007 17:05 |
| G.rosea skifter ham :D vor lang tid? | duefjes | Taranteller | 25 | 12-07-2007 15:33 |