| Amfibier Her finner du diskusjoner rundt amfibier: frosker, salamandre m.m. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
jeg taok meg friheten til å sete opp ei liste over va man kan fore slamkryperen sin med
![]() her er lista .................................................. .................. 1.sirisser og gresshoper funker kjempebra 2.møll og sommerfugler jeg har brukt møll og det funket knall så da burde det gå med sommerfugler også 3.kakkerlakker burde funke men det har jeg ingen erfaring av selv. 4.vevkjærringer de funker kjempebra 5.melormer og og kjempemelormer funker greit som lørdagsgott siden det inneholer så mye fett. 6.levende store mygg funker kjempebra for da må slamkryperen jakte litt mer for å få tak på maten 7.meitemark ja det skal vist fungere men jeg har aldri prøvd det selv 8.fryste røde myglarver dette er bare lørdagsgott på grun av at her må ikke slamkyperen jakte på maten sin .................................................. ............ sånn det var lista og det kommer sikkert på flere ting så fort jeg har testet det ut
Så lenge man lever, lærer man seg noe nytt hver dag. Sist endret av Frogger; 23-09-2009 kl 14:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Hei David, fin liste du har laget
Virker som du er glad i slamkryperen din å gir den et godt og variert kosthold det er fint å høre. Virker også som du har et snev av dyslexi, noe som gjør skriften din litt rotete. Derfor bør du skrive det i word for og så lime det inn i forumet. Word har rette program, og det markeres rødt under ordet hvis det er feil, da blir det lettere og finne frem til den riktige stavemåten. Dyslexi er ikke noe og være flau over, fortsett å bidra med info om slamkrypere, det er viktig da ikke mange vet hva disse kan spise, personlig ante jeg ikke at de tok store insekter som gresshopper. Håper du en dag kan skrive en god artikkel om slamkrypere ![]() Mvh Kriss |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Denne tråden har blitt ryddet og innlegget til David har blitt rettet for de aller værste skrivefeilene..
La oss prøve å holde denne tråden til slamkrypere fremmover og håpe at David bruker et hjelpemiddel til rettskrivingen sin. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Frosne røde mygglarver kan helt klart brukes oftere en bare til lørdagskos.
Jeg brukte dette nesten hver dag til mine. Flakfor er noe jeg ikke ville brukt i det hele tatt. Grunnen til det er fordi det vil bli masse små flak slamkryperen ikke kommer til å spise. Dette vil legge seg rundt i akvariet og forsøple voldsomt og lage masse nitrat i vannet. Hvis akvariet er nytt (innen 3 måneder) vil man få seriøse nitrit problemer av dette. Litt lengere liste til slamkryperen: -Artemia -Dafnier -Krill -Sandlers eel (hvis det er riktig navn på det) -Scampi (frossen ukokt på butikken) -pellets/reke pellets -Hvite/svarte/rød mygg (dette er tre forskjellige typer mygglarver med forskjellig nærings innhold) - |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Tromsø
|
Meitemark går ned på høykant hos meg.
Jeg gir også av og til Ciklidesticks, de holder seg flytende så de han ikke spiser, kan jeg enklet ta ut igjen. =) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fore med meitemark? | Tarantell? | Taranteller | 13 | 04-09-2008 14:03 |
| Fôre slanger med noe annet? | mvga | Fôrdyr | 2 | 10-08-2008 16:43 |
| Fore kornsnok, i eller utenfor terra | Olliw | Småprat | 51 | 26-11-2007 11:36 |
| fore med maggots | Miroxx | Taranteller | 25 | 13-06-2007 09:22 |
| Fore leoer på bare Rosenbillelarver? | Leopard_G | Fôrdyr | 8 | 30-07-2006 20:25 |