|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Hei på dere.
Bare ett kjapt spørsmål; Er sukkererter greit mat til Skjeggis? Det inneholder helt sikkert bare vann og sukker (du-uh), men som en liten godbit i helgen er det helt greit? Eller?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Igor har fått litt sukkererter før, og han lever helt fint den dag i dag.
Mener å huske jeg spurte Karl om dette i vår, og at vi ikke fant noe bevis om at de IKKE skulle ha det.. Så jeg antar det er greit..? Igor likte det iallefall. Han får det ikke så mye nå lengre da, vi har vært litt slappe med å kjøpe rare grønnsaker hjem for tiden.
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Knall! ![]() Da får Skjegguevara litt sukkererter å kose seg med ikveld. ![]() Han blir helt dust når han får noe han liker, og går skikkelig(!!) til angrep på maten, som om den skulle være hans værste fiende! O_o
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Jeg har gitt dette til våre flere ganger og dette liker dem godt. Er sukkerertene sprø og fine, så er det mye smak og da glir det på høykant
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Dog frarådes dette til iguaner av flere bøker.... må undersøke, men imens kan dere kanskje kjøre bare godbitmengde?
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
I de bøker og caresheet som jeg har lest så har sukkererter stått på lista over grønnsaker du kan gi til skjeggis....
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
Sukkererter var faktisk ingen slager, altså!
Men AlfAlfa er en stoooor hit hver gang. (Norsk Alfalfa, har litt noia for salmonella i den fra utlandet.) Tomater og spinat er og alltid kosemat.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Tomater har omtrent ingen næringsverdi, men farlige er de ikke.
Spinat trekker kalk, så der må man alltid kalke, men da er det ikke farlig det heller. Så kommer det vanskelige. Engelsk. Sweet peas er bad, og når man googler ser man at folk blander de mye sammen. Her er en tegning jeg synes å dra kjensel på. http://imagecache2.allposters.com/im...as-Posters.jpg Ser ut som den langt mindre og tørre varianten, jeg sikkert spiste et par av i god tro som liten alikevel. Der er stengel og frø/erter som er fysje. Det vitenskapelige navnet på disse slemme er iallefall Lathyrus ssp. Sweet pea - Wikipedia, the free encyclopedia Andre erter, med navnet Psium sativum er snadder, og søknad til rimi om vitenskapelige navn utbedres. Slik ser de iallefall ut, ( Sugar snap, Runde sukkererter - frukt.no Digg side) men underlig nok kalles de sugar snaps. Arge. Lett skal det ikke være.
Noen må sørge for at andre kan kalle seg normale, ikke sant? Sist endret av Iggemamma; 04-08-2008 kl 15:49. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| Skjeggagam |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|