|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Satt å titta på Skjegguevara idag, og så løftet han halen, som han alltid gjør når han skal bæsje!
Han gjorde sitt fornødne, og løp så videre, tilsynelatende glad og fornøyd! Jeg gikk så bort for å fjerne bæsjen. Og da så jeg at den så veldig rar ut. Bæsjen har ett hvitt "slimlag" på seg, og det fulgte med en rød 'klump' ut! Hva i all verden kan dette være? Er det bare å ringe dyrlegen med èn gang? Han har fått mye tomat og vannmelon i det siste, kan det ha noe med saken å gjøre? Det skal og nevnes at han ellers er i kjempe flott form. Tusler rundt og utforsker hele dagen lag. Spiser og drikker godt gjør han og! Bæsje gjør han og hver dag. (Dette er vi kjempe nøye på å følge med på!!) Han virker rett og slett veldig veldig lite syk! Her følger noen bilder av bæsjen, for de som vil se!! ![]()
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Jeg har kikket litt rundt på nettet og ikke funnet noe som det der.
Når en skjeggis har tarmparasitter eller tarminfeksjon, blir den slapp og mister matlysten. Det er veldig sannsynligvis at det har med maten å gjøre. Gi ham mindre tomat og vannmelon og sjekk. ![]() Hvis du er veldig urolig, så er det best å ta en avføringsprøve.
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Når en skjeggis har parasitter, så trenger den ikke bli slapp av dette!
Våre går på kur og Monica heggelund regnet med at alle våre har parasitter. Inegn av dem har noe synlige plager og i hvertfall ikke slapphets tegn på noen av dem. Den ene vi testet avføringen på hadde en del og da regnet Monica med at den ande hunnen vår også har det. Siden hannen vår har parret med den ene hunnen vår, så regnet hun med at han hadde dette også. Ingen av dem er slappe. Men.. Når det gjelder denne avføringen det er snakk om i denne tråden, så lurer jeg på en ting. Har den sånn avføring enda eller var det en engangs greie? Er det en engangs, så trenger du ikke uroe deg for dette, men hvis det kommer så mye rødt hver gang den driter, så er det bare å stikke med avføring til dyrlegen for å sjekke dette. her er det en hel tråd om dette med avføringsprøver ++ http://www.reptilfreaks.no/forum/rep...rove-tips.html |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Du har helt rett, Gibbs. Det skal være en skikkelig kjip parasitt eller en alvorlig tarminfeksjon for å se de "sikre" tegnene på sykdom. Ville dyr kan ikke vise svakhet i naturen, da så blir de en annen's lunjs eller middag.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
|
HUm....
Slimet er nok urinstoff ville jeg nok tro.. Men den røde der... *klør seg i hodet og skulle gjerne pirket* Tomatskall er ganske ufordøyelig.. Det jeg kan si er at det antakelig er noe spist. Den er feil rød til å være fx blod fra tarm eller mage, som henholdsvis er rødere, eller rødsvart avhengig av hvor i systemet det kommer fra. Uansett suverent du tar slike fine bilder av lorten, neste gang kan du jo ta bilde 3 hvor du priker/pakker ut den røde biten.. ![]() Hilsen iggemamma i det grisete hjørnet. edit: ps: dersom de alle er i kremform så er det ikke stress med dyrlege enda tror jeg. (men frys gjerne lortene så du kan ta de med for visualisering (ellr ta med kamera) dersom de fortsetter å se mystiske ut. )
Noen må sørge for at andre kan kalle seg normale, ikke sant? Sist endret av Iggemamma; 14-07-2008 kl 02:57. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
*knis* Første gang jeg har fått skryt av å ta bilde av bæsj!
|
|
![]() |
| Emner |
| alle, dager, hjelp, hva, litt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||