|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Tenkte det var på tide å slenge inn noen nye bilder av Skjegguevara, pluss noen bilder av terra hans!
Guttebassen vår har blitt 5måneder, og vokser med stormskritt. Han vokser ca 2 cm annen hver/hver tredje uke, og er nå en lang kjempe på 25cm! ![]() Terra hans er 150 x 50 x 50. Det er laaaangt fra ferdig: Sambo skal begynne på isoporbakgrunns-prosjekt i sommer! Frem til da får tassen klare seg uten noen som helst bakgrunn! ![]() Det virker absolutt som han trives, og har noen desiderte favorittspotter! Han elsker å ligge oppå toppen av steinene, å kikke ut i stua! Tv er spes. moro å følge med på! Steinen under solspotten er og en favoritt. Og hver eneste kveld ca 5 minutter før lyset hans går av, går han å legger seg under barkbiten sin, og legger seg klar til å sove! Innvendig klokke anyone! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hamskifte? Hæ? Erre'ru prater om?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Kjempefin! Terrariet var også fint og enkelt!
Han er søt^^
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Fin størrelse på terra!
Blir bra med bakgrunn! Ellers ville jeg slengt inn 2-4 lysrør til i 40 watt (120 cm) - da begynner vi å snakke.. med reflektor såklart.. Ellers upåklagelig!
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Det kommer, det kommer! ![]() Når bakgrunn er på plass, kommer det flere lysrør til lille spirrevippen! ![]() (Din toturial skal forøvrig flittig brukes når det skal bygges! ;D )
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Flott terra og nydelig liten sjarmør du har!
Håper det kommer flere flotte bilder når du begynner å "pusse opp" i terrariet. Synest terrariebygging begynner å bli meget interessant og gleder meg til jeg kan dykke ned i reptilhold hobbyen
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Jonas;
Hehe, det er morsomt å se du også begynner å bli bitt av basillen! Kanskje du kan ta over en skjeggagambaby fra meg en dag - jeg lover å gi deg special price my friend! ![]() Devildoll; Ang bakgrunn til skjeggagamer; Jeg råder deg til å lage praktisk og oversiktlig, framfor veldig naturlig. Du bør også tenke på at du med ganske stor sannsynlighet kommer til å få lyst på en liten kompis til skjegguevara (som er et sykt kult navn forresten ) - snakker bare om erfaring. Å ha 2 skjeggiser er morsommere enn 1 alene, bl.a. fordi de kommuniserer endel. Minst 2 soleplasser, og minst to huler, eller et større skyggeområde er derfor å anbefale. Om du noen gang planlegger å få en hunn og avle fram egg bør du muligens tenke å legge inn en lav hule som du ellers kan dekke helt, eller delvis med sand - som hunnen kan bruke som eggleggingshule.. Når de skal legge egg graver de som gale gravemaskiner en hule hvor de kan legge eggene sine - når eggene er lagt graver de etterpå over, og om du er heldig får de se at hun også pakker sanden hard etterhvert som hun graver dem ned - film av min skjeggagam som gjør det; http://www.repti.net/repti2/index.ph...&PAGE=4&ID=169 Ellers - jeg ville ikke vært redd for å "overdimensjonere" bakgrunnen litt.. Dvs - ikke vær redd for å bygge temmelig store oppholdssteder oppi veggen - det er nok her den vil oppholde seg mest nemlig. De liker å ligge over bakkenivå, hvor de kan ha fin utsikt og følge med på hva som skjer utenfor terraet (som dere allerede har oppdaget når skjegguevara ligger på steinene dere har i terraet nå).. Det er litt kjipt om løpeplassen i veggen er så smal at de ikke får god plass i bredden.. hos meg er bredden på 14-15 cm og funker veldig bra.. Skjegguevara er jo ennå liten, så kanskje vanskelig å ta utgangspunkt i ham nå.. Vel - lykke til iallefall! Gleder meg til å se bilder etterhvert!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Dette ser lovende ut.
Stort flott terrarie og slutt resultatet kan jo bare bli bra. Gleder meg til å se bilder med bakgrunn og det hele! |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bor, skjegguevara |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|