|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Hei.
Dette er sikkert feil sted å plassere tråden, men jeg har et spørsmål for ei venninne av meg. Kompisen hennes skal selge skjeggis, og hun spurte meg om hva han burde ta for den. Hvordan høres det ut med 4000,- for dyr + terra? Terraet er fullt innredet, sand, matte, lys og alt, med omtrentlige mål 50*100(120?)*50 lbh, og dyret er i overkant av fire år gammelt, normalmorph. Håper på svar så fort som mulig. (Dette er forøvrig ingen salgsannonse, og jeg formidler under ingen omstendigher kontakt til selger.) -Renor
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
høres veldig dyrt ut egetlig men hmm 3000 hadde vert en grei pris spør du meg da
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
terraet bør være minst 150*60*60 da
er ikke vitts å bettale 4000,- for et for lite terrauansett om skjeggisen er 4 år gammel bør den heller ikke være så veldig dyr
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Målene er langt fra nøyaktige - de er øyemål fra venninnen min Uansett. 4000,- er for mye? -Jeg kan si det til dem og foreslå 3000,- stedet. (: Flere synspunkter?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
900 kr for en normalfarget skjeggis
800 for terraet ekstra stæsj på siden, 400-600 kr vil jeg si... en skjeggis blir ikke så fryktelig gammel, og terraet var ikke store greiene. og brukt utstyr bør jo være litt billigere enn normalt.
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Jeg syns det er litt høl i hodet og sette pris på dette i det hele tatt. Det eneste man kan sette en pris på her er skjeggisen. Alt av utstyr og terrarie vet vi jo ikke noe om en i det hele tatt, så hvordan sette pris på det da. For alt vi vet kan denne personen ha kjøpt kun det billigste av det billige og vil da få svært lite for det når det skal selges videre eller personen kan ha kjøpt alt av det dyreste og feteste, og da vil jo prisen bli noe helt annet. Vi vet heller ikke noe om hvor lenge dette terrarie har vært i bruk eller om det har vært med på flere flyttinger noe som kan skade terrariet. Vi vet heller ikke noe om dette utstyret er nytt eller ikke. Du sier også at sand selges. Er det helt ny sand eller 3 måneder gammel sand som skjeggisen har driti masse i..
Normalt ville ikke jeg ha tatt mere en 1/3 av ny pris etter 1 års bruk av utstyr, men det er meg.. Jeg har nettopp solgt et akvariet med fult av innhold. I butikken ville alt sammen ha kostet 7-8000 kroner og dette solgte jeg for 2000 da det var en del eldre en 1 år gammelt.. Folk som driver seriøst innen for disse hobbyene bruker mye tid på å finne det billigste på internett og er ganske pris beviste, noe som gjør det vanskelig for en selger å få noe kul pris på salg av akvarier, terrarier og utstyr.. Sist endret av Gibbs; 02-06-2008 kl 17:20. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Terraet er for lite for en skjeggis - hun bør heller søke etter å selge til noen som kan gi den større og bedre boplass.
Og som det nevnes over her; vi vet ingenting om utstyret; hva med UV lys - når ble det sist skiftet ut? Hvor mye lys er det? reflektorer? varmekabel/matte? Hvor mange watt er det på lys/varmekabel/matte? Er det glass terra? - merke/utseende/hvor godt vedlikeholdt er det? Bilder hadde gjort seg - av både dyr og terra.. Dette blir som å sette pris på en bil uten å vite hvor mange riper den har i lakken - umulig å gjøre et riktig overslag.. Når det er sagt, jeg er personlig ikke motstander av at man skal kunne ta seg godt betalt av dyr. Denne hobbyen koster - og det syns jeg også den skal gjøre. Høy pris gjør at useriøse kjøpere skygger banen i større grad. Slik tendensene er nå synes jeg faktisk prisene - på dyrene - er sjokkerende lave.. Jeg kjøpte ene agamen min fra privat selger i sverige, og måtte betale lusne 500 kr - jeg klager seff ikke på det, men jeg hadde heller ikke sagt noe på det om den hadde kostet 1500 kr.. Utstyret er en annen side av historien - og jeg er litt redd for at utstyret er i overkant dyrt - kan gjøre at folk ikke kjøper det nødvendige, for å spare noen kroner, dessverre.. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Må bare spørre om noe..
For om man ser på Skjeggis med terra i Sverige så er de veldig billige. Er det slik att de som selges her i Norge blir mye dyrere pga det ikke er lov å ha Øgler her? Jeg ville før ha gått inn for å finne best mulig hjem til dyret enn å gått for høyest pris.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Igjen - dette er ikke engang venninna mi som selger, det er en kompis av henne igjen. Hun spurte meg fordi hun visste at jeg hadde litt peiling eller i hvert fall kunne komme i kontakt med noen som hadde det. Jeg vet ingenting om terrariet, jeg har ikke sett det, og jeg har bare sett bilder av dyret, men jeg skal få noen litt mer nøyaktige mål og informasjon om det så dere har mer å gå ut ifra og så hun og han kan få litt mer nøyaktige svar.
Takk til alle som hittil har svart! *EDIT@Moniq* Jeg er enig med deg der, Moniq, det var det første jeg sa da hun spurte meg hvor han kunne få solgt og om pris, at det var veldig viktig at han var selektiv med hvem han solgte til, slik at dyret kunne få det best mulig. (: Jeg skulle gjerne kjøpt skjeggisen selv, faktisk, om jeg hadde hatt plass og tid. Men det har jeg dessverre ikke, så da får jeg heller gjøre mitt beste for å få den til et nytt, godt hjem.
|
![]() |
| Emner |
| med, prisantydning, skjeggis, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Stort terra for skjeggis - bilder inside | Freddy90 | Terrarier | 34 | 09-03-2009 20:27 |
| terra | gasemor77 | Andre insekter | 1 | 08-11-2008 23:08 |
| Skjeggis terra | jonnybrun | Agamer | 9 | 08-08-2008 15:51 |
| et terra ??? | bendick2112 | Småprat | 24 | 06-12-2007 04:56 |
| Skjeggis terra færdig! :) | Androctonus | Terrarier | 3 | 09-09-2007 20:45 |