|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
skal ha meg en ny øgle etter hvert.det var meninga jeg skulle ha en kornsnok,men siden jeg ikke fikk min samboer med på slangekjøp leter jeg enda ..
har fra før 0.0.1 rhaco.ciliatus. Tenker å ha en ny art,litt større. Den skal være dagaktiv max 1.5m. men gjerne mindre. Den skal være mulig å få tak i skandinavia. Har sett på mange forskjellige arter,bl.a kragegam,vannagam,diverse varaner.men for meg så virker de fleste agamer veldig rolige å kjedelige,ville helst ha en øgle med litt personlighet. Varaner virker veldig "sjarmerene" om man kan bruke dette ordet i og med dette er en morder øgle. kameleoner virker også utrolig tøffe,men etter hva jeg har lest krever disse veldig mye stell.. hva har jeg og velge mellom egentlig? er foresten kameleoner dagaktive? Sist endret av slappis; 29-05-2008 kl 21:51. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Basiliscus ssp.
Øgler som definitivt hater deg, men som alkievel tåler trynet ditt, øgle med mengder med personlighet, krever masse plass, er dagaktive og blir som regel ikke over 90cm
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
ingen tvil at Basiliscus plumifrons er en flott art,og ligger høyt på ønskelista.
men trenger enda flere alterenativ. slik at jeg er helt 100% sikker jeg velger riktig øgle.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Agamer er ikke kjedelig, og har mye personlighet! Kameleoner er pene, men uten personlighet! Varaner er kule, med personlighet (og mordere, hehe).. Det er sånn jeg ser på akkurat det, da
HeheHva med en ung steppevaran, Varanus exanthematicus.. Den blir rundt 1,2 m, og er kjempe fin. Les mye og ha alt klart før du kjøper deg et ungt individ Så har jo du Tegu, da, men har forstått det sånn at de er litt mer avansert, hehe ![]() Skjeggagam er kjempe fin også, og mye mer personlighet enn det du tydeligvis tror. Den blir vanligvis rundt 50 cm. Alle disse er dagaktiv.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2006
Sted: På land
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
jeg har selv hatt yemenkameleon, diverse agamer og noen forskjellige varaner. forsåvidt litt av det meste. jeg vil si at alle har personlighet på godt og vondt. hvordan dyr har du hatt Adriano? siden du har så god greie på dette.. bare lurer på hva du begrunner uttalelsene dine i. slikt kan man ikke lese seg til, det må erfares.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
relax people
![]() Kansje en liten grønn anole? x)
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
er bare så lei av at folk uttaler seg i hytt og pine uten å egentlig vite hva de snakker om.
slappis: jeg vil annbefale deg varanus acanthurus. en flott, passe stor og dagaktiv varan. denne kan du også få rimelig "tam".
|
![]() |
| Emner |
| dagaktive, liste, øgler |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Liste på dyrleger i Norge som tar imot reptiler | Løven31 | Reptiler | 7 | 16-10-2009 16:55 |
| Liste? | xtidyx | Taranteller | 9 | 04-11-2008 07:14 |
| Gift liste for slanger | Løven31 | Helse og sykdommer hos reptiler | 35 | 06-07-2008 13:59 |