|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Bergen
|
Siden denne tråden skled litt ut fra det opprinnelige emnet har jeg splittet den. Diskusjonen rundt kalkmangelen fortsettes her.
DanFekar fikk meg en SHTC leos på lørdagen eg.... ![]() hcva står egentlig det for når vi først er inne på morpher?? skla legge ut bilder så anrt jeg kan...kan jeg legge ut her?kan legge ut på min egen presentasjon hvis det er bedre
Lille Mailo <3 Sist endret av DanFekar; 08-05-2008 kl 21:11. Begrunnelse: Splittet fra eksisterende tråd |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
SHTC = Super Hypo Tangerine Carrottail
Sist endret av leo77; 04-05-2008 kl 16:39. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Denmark
|
Lägg du ut här...ska bli jätte kul att se den
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
her er lille MILO min^^
forrige eier trodde det var gutt men vi er ikke sikker, skal sjekke så snart h*n er vant til meg og hendene mine ![]()
Lille Mailo <3 Sist endret av DanFekar; 08-05-2008 kl 21:11. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Fin leos, men definitivt ikke samme morph som den i første innlegg i tråden..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Synes venstre bak bein ser litt merkelig ut.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ser ut som det er vridd?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Oj oj oj...den Leoparden lider av kraftig MBD...alltså kalkmangel!
Det kan vara för sent att rätta till det...men det är absolut värt ett försök! Testa och se om den själv slickar i sig kalk från en sked...om det inte fungerar, blanda kalk med vatten och ta en spruta ( utan nål!!!) och spruta in det i munnen på geckon! Gör det varje dag...länge och om tid finns gärna två ggr per dag! Du kan blanda mycket kalk i vattnet, eftersom det inte går att överdosera. Men blandningen ska vara flytande...inte grötig! Ge 2ml varje gång...kalka och vitaminisera också dens mat ordentligt. Lycka till...hoppas benen rättar till sig en smula! Fast kan du inte ta en bild till...kanske det visar helt fel och det inte är något fel, utan bara geckon som står underligt! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
mulig den er litt buet på låret, litt u-formet,ser ikke ut til at den lider eller halter på noen måte...
fikk leoen på fredag...prøver å ikke stresse den...skal se om ikke det kommer et bedre bilde av foten... mulig det kan skyldes en kalkmangel mens den har vokst... den er 8 måneder....stakkers lille milo får se om ikke det kan bli bedre...skal være flink mor! den har nettopp fått en bolle med 2:0 calsium/vitamin tilskudd for leoser inn tilseg...slikket meg litt på fingeren,men bare en liten smak:/ synes selv at det bakerste paret med bein ser litt anderledes ut...:/ det venstre erlitt mer buet og korterere.. litt mer u formet... \___/ ikke så veldig som dette men litt mer slik enn det høyre beinet... herer noen bilder jeg nettopp tok... beklager dårlige bilder, men fikk litt småpanikk nesten her...
Lille Mailo <3 Sist endret av christin900; 06-05-2008 kl 18:47. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jo...det ser allt lite MBD ut, även på dom nya bilderna
Var nu inte allt för ängslig och orolig! Dom klarar sig oftast helt fint med lite krokiga ben... Jätte bra att du försöker få i honom extra kalk
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hos, kalkmangel, leo, min |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|