|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Mjøndalen
Alder: 27
|
hei
fått meg Leopardgecko nå. 3 stk. hentet dem i går så lurte jeg på ett par små ting. når man skal mate dem, er det greit å bare sleppe inn 3 å 3 sirisser eller 10 på en gang å satse på att dem blir spist. for er jo umulig å se om dem blir spist siden dem er u hulene sine. å er det best å mate dem når det er mørkt i terrarie? hentet dem i går å på kvelden var det bare den ene som spiste 4 stk. de 2 andre ville ikke ha. så når jeg la meg så var det 3 sirisser som var der, men har ikke sett noen av dem i dag. så er vels spist opp he he. men er ikke lett å kontrolere hvem som spiser hva akkurat |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Siden det er ganske greit å vite hvem som får i seg hva og hvor mye så ville jeg ha fora dem hver for seg i petbokser. da har du mer kontroll.
Det er også vanlig at leoser ikke spiser den første tiden i nytt hjem
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
så da ta ut en å en i petbox å fore dem der ja, ja det var jo en god ide da. så ser jeg om dem får i seg mat eller ikke. så slipper jeg sitte forran buret halve natt for å se om de spiser dem
![]() men natta eller dagen. er kanskje det samme? spiser vel uansett om dem er sultene? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
hehe det stemmer det ...leosen min spiste ikke på 3 uker
men det kommer seg etter vert ..bare prøv og føre ver dag så går det bra.D MVH SHISHA
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
tenkte på en ting til.
avføring å sånn kan det hende dem gjør det i fuktboksen? å åssen farge er det det er?hvor ofte? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Aføringen er en slags brunfarge, veldig lys. Med en liten hvit klump på som er urinposen. Hvor ofte dem bajser kommer ann på hvor mye mat du gir dem.
Nesten alle Leopardgeckoer gjør fra seg på det samme stedet som sist, så hvis den først bajser i fuktboksen vil den gjøre det en god stund. Når jeg får nye Leopardgeckoer så legger jeg litt avføring fra en annen Leos i sted i terrariumet som er lett å komme til. Slik at de nye fortsetter å bruke det stedet som do. Husk: De er nattaktive, men kan lett fores på dagtid også. på natta kan du slå på dempet lys så ta dem opp i en petboks å mate dem der, eller bare slippe 1og 1 siriss foran dem når de tar seg en promenade ute...
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Jeg håndfôrer ofte. Holder en siriss i beinet mellom fingrene og vugger litt på den til leoen tar den. Dette funker kjempebra, men har kanskje gjort Linus (gekkoen min) litt latere enn strengt tatt nødvendig.
Når jeg er bortreist eller ikke har tid til å gjøre det, slenger jeg inn en 6-8 sirisser til ham og lar ham styre som han vil. Jeg har bare én leo, så det er ikke så vanskelig å se om han har spist dem eller om de fortsatt er der.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
jeg prøvde å holde den sirissen menden sprellet så sinnsykt så beine jeg holdt den i knakk he he.
så er det det med de jævela sirissen er så sinnsykt creepy, er snart halveis til 50 så skremmer den lille tassen meg he he. biter dem egentlig
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
De kan bite, jeg har blitt bitt en eller to ganger. Det er ikke særlig vondt, egentlig, kjennes mest som om du stikker deg litt på en tannpirker
Hold i det ytterste leddet, sånn ved foten. Sørg for at du har ristet den litt først, så den er svimmel Du kan også bruke en pinsett til å holde den hvis sirissen er for ekkel - da gjør det jo ikke noe om den klarer å klatre opp på pinsetten ved å bøye beinet. Forøvrig er det en viss risiko for å bli bitt ved håndmating - det har skjedd her ved to anledninger, men det gjør ikke vondt. Leopardgekkoer biter ikke så hardt.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| leopardgecko |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bildbomb! (Leopardgecko) | Lottiz | Andre øgler | 6 | 24-06-2008 15:27 |
| Ny Leopardgecko | moniq | Agamer | 52 | 20-05-2008 10:43 |
| Leopardgecko! | zatane | Gekkoer | 17 | 13-04-2008 20:59 |
| leopardgecko spm | repti1234 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 11 | 25-09-2007 18:20 |
| Leopardgecko og for! | cobra_kai | Fôrdyr | 3 | 26-10-2006 15:39 |