|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Lite spørsmål.
Dette skjer ikke hver dag, men en gang iblandt er urinen til skjeggisen min grønn. Det varierer litt i styrke, men idag for eksempel, er den veldig sterkt grønn. Kan dette komme av hva han spiser? (F.eks. fargen på tørrfor?) Eller kan det være tegn på sykdom? Takk for hjelp!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
min skjeggiser drit grønt den og bare forde den fikk salat:=) og tøf foret hans og..ikke noe og bry seg om vis det bare er innimelom
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Tisset til skjeggisen er det hvite som kommer ut sammen med bajsen. Hvis han driter mye flytende, så må du kanskje tenke litt på hva du gir av mat. Man bør gi en del forskjellige type grønnsaker og ikke henge seg opp i bare et par. Siden du sier han tisser grønt en gang i blant, så er det kanskje fordi du gir mye salat eller brokkoli i et par dager..Hvordan gir du vann? Kanskje du gir han for mye vann, hvis du gir med sprøyte.. Av og til må man kanskje regne med at driten er litt halvflytende pga mye grønn mat, men det er litt forskjell fra dyr til dyr. Vår ene spiser masse masse grønnsaker og får en litt mere flytende drit en de andre..Det blir jo mere vann i det hele og da kommer det mere flytende ut igjen. En litt fast drit er en fin drit vil jeg si
Sist endret av Gibbs; 27-04-2008 kl 22:21. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
Nå tror jeg ikke at jeg skrev noe om hans avføring?
Den er forøvrig helt fin, og har aldri vært "flytende". Ja, jeg er klar over at urinen er det som kommer ut sammen med avføringen. Jeg gir han ikke "et par" salater, han får en variert kost bestående av ruccola, crispi, romano, brokkoli og spinat, sammen med epler, druer, mango og gulerøtter. Jeg skal holde litt track med når han spiser mye grønt tørrfor, for å se om det kan komme av fargen på disse. Han får vann gjennom å drikke fra at jeg sprayer han med vann 1-2 ganger om dagen. Han har og blitt observert å drikke fra vannskålen sin.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jeg er ganske sikker på at grønnfargen kommer av kostholdet og ikke av noen sykdom.
Spinat kan gi grønn farge til urinen, fargen blir omtrent som grønnfargen vi bruker på reptilfreaks
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
nå følger ikke jeg helt med her..er det ikke nettopp avføringen vi snakker om da? mener du at det hvite er grønt? hvordan kan du da vite at det er tiss? Sist endret av Gibbs; 28-04-2008 kl 21:04. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Nei, det er urinen jeg snakker om, som jeg og skrev i topicen. Ja, det er det som skal være hvitt som har grønnfarge noen ganger. Jeg ser forskjell på urinen og avføringen selvom urinen er grønn. Den har forskjellig "form" og "konsistens", dog dette blir vanskelig å forklare uten bilde. Avføringen er sort/mørkebrun, og etter den kommer det en liten "hale". Dette er da grønt, noen ganger. Selvom det som skal være hvitt har ett grønnskjær, ser jeg veldig godt forskjell på de to tingene. Du ser vel forskjell på urin og avføringen til dine skjeggiser?
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
[quote=DevilDoll;74312]
Den har forskjellig "form" og "konsistens", dog dette blir vanskelig å forklare uten bilde. quote] Du får ta et bilde hvis det skjer igjen da. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| grønn, hos, skjeggis, urin |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|