|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Vi har en liten skjeggis på 3mnd.
På lørdag slapp vi han for første gang ut i sitt 'ordentlige' terrarie. Det er 150x50x50. Han er fortsatt en liten krabat på 17cm, så man kan godt si at han har god boltreplass. Men, han virker litt forfjamset, på en måte. Han spiser fortsatt både tørrfor, salat og sirisser, bare ikke med samme apetitt som han gjorde når han var i ett mindre terrarie. Og, han ligger mye mer rolig.. Istad gravde han seg inne i "hulen" sin. Missforså meg rett, han fiser fortsatt rundt som bare det, men han virker ikke fullt så aktiv som før... Han bæsjer og tisser hver dag, så han har ikke forstoppelse. Han er og fortsatt fiesty, og biter etter fingrene våre når vi prøver å løfte han opp. Og man sier jo at en 'agressiv' skjeggis er en frisk skjeggis? Det er jeg lurer på er vel om det kan være for tidlig å slippe han ut i ett såpass stort terra? Føler han seg utrygg? Han har en haug av gjemmesteder, solspotter og klatremuligheter, så det skal ikke stå på det... I den kalde delen er det ca 25c og den varme ca 35 c. Idag hadde tisset hans forøvrig ett bittelite snev av 'grønt'.. Kan dette være noe farlig, eller er det bare ett bevis på at han spiser mye frukt og grønt (tørrfor med grønnfarge) ?? På forhånd takk for all hjelp!! Her er forøvrig noen bilder av det lille monsteret! <1 <2 <3 ![]() ![]()
Live long and prosper! Sist endret av DevilDoll; 22-04-2008 kl 20:59. Begrunnelse: Lagt til bilder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Det kan jo være litt for stort for han.
Jeg husker den dagen da jeg slapp min kameleon ut i en stor terra. Så at han ble litt forvirret, spiste litt mindre og var litt slappere en normalt. Jeg satt inn flere planter for å dekke tomrommet. Etter 1 uke når han ble vant til det store terra.. Du kan jo fylle opp tomrommet med flere steiner, etc. Men tror det kommer til å gå over etterhvert. Bare får å si det, er jeg ikke en ekspert på sjeggiser, men har lest litt om dem.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Samme adferden registrerer jeg hos Ackie-hunnnen min, som er 6 mnd og 17-18cm nå
![]() Hun bodde i et par mnd i et 30x30x30 terra, og trivdes godt med det. Og på mandag slapp jeg henne inn i det terraet som hun skal ha permanent til hun blir en god del større, som er på 75x60x40, og hittil har hun vært mye roligere og sniker seg rundt i skyggene. Men det går nok over
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
Hehe. Det er godt det ikke bare er min!
![]() Jeg skjønner jo det forsåvidt, hadde vel fått litt noia selv, om jeg hadde levd en del av livet i en liten boks, og plutselig blitt sluppet ut midt i Oslo sentrum! ![]() Noen som vet hvorfor peepee'et hans er bittelitt grønt?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
beklager off topic...måtte bare si at den var ufattelig utrolig søt
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Hihi. Tusen takk! ![]() Synes han er en vakring selv! Han skulle bare vært like snill som han er søt!
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Er så morsom den måten de legger hodet på skakke for å se bedre^^
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
Hihihihi. Jeg vet!
En skjeggis har ganske mange ubetalelige uttrykk! Er ikke sjelden jeg føler at han synes jeg er en idiot, bare ved måten han ser på meg på!
|
![]() |
| Emner |
| agorafobi, med, skjeggis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|