|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
Hei og hå folkens er vell en stund siden jeg har lagt inn noe her men here we go.
Vintern er over og det mørke kiiiipe været som begyner i høst og slutter i vinter har forsvunnet Skeggisen min har tydelig vis sjønt dette siden høst har han vert rolig og lat . Men nå som sola viser seg oftere så har han gått helt rabiat. Han løper rundt i terrariet sitt og skraper på vinduene "får å komme ut", og når han får komme ut løper han som en rakett rundt på gulvet og noen ganger fyker han rett in i en hvit dør og så løper han 5 meter i andre retningen og så snur han og rett inn i samma dør . hva sjer? Har også merket at fargene hans er mye sterkere spesielt rundt øyene "mye mer oransj" Han spiser drikker og driter helt greit han ble 3 år nå i starten av våren og jeg har flyttet nå så han er inne i et nytt område det var vell alt det noen som har noen forslag eller er jeg helt paranoid? Personlig synes jeg det er ganske artig men jeg vill vere 100% sikker. takker for tiden Phobos
Phobos Sist endret av Phobos; 28-03-2008 kl 16:59. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Dette med at han løper rundt i buret har jeg alltid sett på som bra. Fint at dyret morsjonerer en del selv om det kan virke som mas for deg. Dette med at dem aker frem og tilbake på vinduet er litt vanskelig å skjønne seg på. Er det mas for å komme seg ut, mas etter mat, om det er fordi dem ikke skjønner hva et vindu er eller bare ren aktivitet fra dem sin side... Dette med hvite dører er en greie hehe våre går også rett på hvite ting som lister og vegger. Sjenerelt går dem på flere ting og det tror jeg har noe med hvordan øynene sitter på hodet dems. Tror det kan ha noe med at dem kanskje ikke ser best på ting som er rett forran nesen på dem hvis dem har fokus et annet sted. Det med at han løper på samme dør er fordi at skjeggiser har det med å ha en fast vei å gå. Våre tre skjeggiser har alltid en fast vei dem stikker først når vi tar dem ut av buret, før dem går andre veier. Dem gjør ikke dette hver gang, men veldig ofte.. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Det med årstiden, fargene og aktiviteten kan ikke ha noe med at den er parringsklar da? Litt våryr?
Har ikke så mye greie på sjeggiser, så interessant å vite mer!Hørtes merkelig, men morsomt ut..
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Tja.. basilisken min har nå blitt helt forvirra sjøl, blitt helt rabiat og, så kan godt ha noe med at det er vår
![]() Jeg tror forresten ikke reptile4r ser glass (jeg vet basilisker ikke gjør det) Her ser dere grunnen til at karantenebokser ikke skal være gjennomsiktige, og legg merke til musikken på slutten ![]()
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Den er så utrolig fin den basilisken din.
Har du frosk og? Hørtes litt ut som whites'ene jeg passa, eller en voksen milk, he he.
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
Tusen takk, det varmer å høre slikt etter at hannen desverre måtte avlives. Det er nok en milky ja, holder meg våken om nettene
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Phrynohyas resinifictrix - Milk frog/clown frog
@ Repti_queen EDIT: For sein som vanlig. Men som jeg glemte å påpeke, et nydelig eksemplar
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Dem blir jo det dem også
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Det er nok våryren som har tredd inn vil jeg tro, det blir varmere i været og dyrene merker det på kroppen.
Og den lyden var definitivt en milkfrog ja Lyden er så stygg att den er kul
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: tyrkia/hurum
|
"våre" nyklekkede skilpadde-babier går også mot Hvite ting. Da noen sist sommer hadde hvite sandaler og stod i nærheten av babiene på deres vei til havet, snudde de retning omgående - og gikk mot sandalene - istedet for havet (m hvite skumbølger)...
Tolket dette som tegn på godt syn, men hadde vært artig å få vite mer om syn/sanser hos reptiler (og om det er felles trekk eller variasjoner fra art til art) -dersom noen vet... |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| rabiat, skeggis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Syk skeggis? hjelp | Phobos | Helse og sykdommer hos reptiler | 9 | 05-12-2007 18:20 |
| Skeggis "bakterier" | Phobos | Agamer | 0 | 12-10-2007 11:57 |
| Bilder av min skeggis | Phobos | Agamer | 23 | 16-09-2007 18:22 |
| Mat Til Skeggis | Phobos | Fôrdyr | 1 | 23-08-2007 21:25 |