|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Rogaland
|
Har nettopp fått meg en "skjeggis" pogona vitticeps som jeg har gitt navnet Gregor.
Gregor har vist litt agresjon i det siste,ver gang jeg nermer meg så prøver den å bite??? Men nå ligger den bare å såver/sløver hele dagen. Lurer på om han kansje er syk?? Han spiser f.eks Man -gresshoppere (tørket som jeg kutter opp i små biter) tirs-agurk,gulrot ons-ingenting åsså fra toppen igjen. "jeg drysser vitaminer over all mat" Han spiser godt varme 35 om dagen 10-21kl 20-25 om kvelden 21-10kl ver dag bytter jeg vann (som han får i en skål (repti skål) luftfuktighet ligger på 60 Er han syk?? gjør jeg noe galt??er det noe annet jeg burde gjøre?? Takker for alle svar. Reptimex
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Bergen
|
først kan du senke fuktigheten, skjeggisene skal ha lav fuktighet!
mer variasjon i kostholdet, mer salat(ruccola), eple, pære, jorbær(stor favoritt hos mine), squash osv... den skal og bør ha diverse grønnsaker og frukter... tempen er jo maks 35 om dagen så kansje senke ned til 31-32 grader(?), å gi noen litt ferskere insekter, ikke tørkete... aggrasjonen kan skyldes pga den nettopp har fått et nytt hjem, og den kan være stresset... men de skal ha grønnsaker/frukter hver dag og insekter rundt 2-7 ganger i uken kommer ann på mengden, selv gir jeg de 20-30stk sirisser hver i uken, altså omtrent 3-5stk dagen om man vil...lykke til, mats...
|
![]() |
| Emner |
| hjelp, med, min, pogona, vitticeps |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til Dvergskjeggagam - Pogona Henrylawsoni | Viridovipera | Kommentarer til faktaarkene | 3 | 27-09-2008 18:53 |
| Dvergskjeggagam - Pogona Henrylawsoni | TwixXxy | Øglefakta | 0 | 25-09-2008 22:11 |
| Pogona Vitticeps | marcel | Øglefakta | 0 | 04-05-2008 22:51 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| Pogona vitticeps - Skjegg Agam | mats123 | Øglefakta | 0 | 25-11-2006 19:10 |