|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Hei
![]() Igår kveld så oppdaget jeg at hunnen la egg,.. Jeg var helt uforberedt på noe slik, så jeg tok en stor boks med en stor varmematte inni, og la en litt mindre boks med en del fuktet dopapir inni, la eggene forsiktig oppå dopapiret, og tok en flat,hard bok skrått inni slik at dugget renner nedover, langs den.. Og så tok lokk på begge boksene. Det er rundt 70 % luftfuktighet, og temperaturen ligger stabilt på 25* C.. Er dette bra? Tror jeg kan huske at temperaturen skulle være litt høyere?:/ Men er ikke helt sikker på om de er befruktet, (har en hann og) noe jeg kan se etter om de er det? Hun virket veldig daff etterpå dette, så jeg kjøpte 10 pinkies idag til hun, hun spiste 7 av de, nå ligger hun under solen og koser seg ![]() Noen tips til hva jeg kan gjøre, hva som er best, har ikke noen som helst erfaring med dette, fra før av... Har lest en plass for lenge siden litt om det, men husker ikke så mye...Vet heller ikke hvor lang tid det tar før de klekkes..
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
Er ikke helt sikkert på dette med klekkingen.
MEN er du sikker på at du klarer å ta deg av alle skjeggisbabyene ? at du har tid å penger? tenk å finn ut av det før du klekker dem. Om du ikke får solgt alle så sitter du igjen med mange vet du ! Lykke til
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Du kan lage en X-ray selv her.
Milwaukee Reptiles - Egg Fertility and Incubation Information Vet Gibbs har erfaring med Skjeggagam og Egg/Bebiser, han har kansje noen gode råd og tips? Må jo også huske på om du kan ta vare på ungene, de trenger jo MYE mat og stell. Lykke til med ungene, hvis du skal klekke dem da!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jaja, har en som muligens er interisert, og 2-3 stykker som sier ja, hvis det blir noe lovendring...
Kommer selvfølgelig ikke til å ta vare på alle eggene, det er 16, blir nok 1 på meg, om det framtidige terraet er stort nok (det er 160*80*85)... Edit: Ja, og jeg vet at små skjeggisser kan spise VELDIG mye.. Kommer ikke til å klekke flere egg enn jeg agsolut må...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Er sikkert noen som vil kjøpe hvis du legger ut en annonse på Repti. Men likevell så blir det en god del Skjegisser. Bare selge dem til en hyggelig pris
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Selger jeg de for billig, har jeg ikke noe å tjene på det økonomisk, og det øker også sjangsen for at useriøse kjøper... Eller hva synst dere?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Molde
|
Selg billig til de du kjenner lit till for eks. her på forumet
Ellers er det jo bedre å ha 1eller 2 for få en for mange!?
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men uansett: Jeg vet ikke om jeg gjør det rett, så si om det er noe jeg gjør feil. Har søkt litt rundt på google, men det er så mange forskjeller mellom alle de, at jeg vet ikke helt hva jeg skal tro ![]()
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Mas på Gibbs, så svarer han deg snart
![]() Leita også på nettet, bare for å se. Det var masse info der, men mye forskjellig.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Det er morro med småskjeggiser
![]() Men og klekke frem alle blir det bare surr av. for det første er det ingen som tjener penger på skjeggiser, legger du sammen det du bruker i for og tid, samt utstyr, og ser hva du får etter salg så vil du se selv att det går kraftig i minus Tempraturen bør ligge på rundt mellom 29/30 grader med en fuktighet på 60/70%, klekker etter 60-75 dager. Så før du vet ordet av det tasser masse småben rundt i klekkeren Sist endret av Gobblin; 04-03-2008 kl 17:01. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| egg, skjeggis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|