|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Halla folkens, lenge siden jeg har lagt ut tråd osv her på RF
![]() Men nå har jeg kommet over en spennende øgle art, såkalt Sungazer. Latisnke navnet på den arten jeg spesielt like er Cordylus Giganteus, de minner meg om skjeggis, bare slankere og har en DEL mere pigger!! ![]() Så er et par ting jeg lurer på, er det noen her på forumet eller i norge som har denne arten? og er de normal på markedet? og i tilfelle de er mulige å skaffe, er de dyre? Her er vertfall et bilde av C. giganteus, for de som ikke vet hvordan de ser ut ![]() ![]() Har også planer for Krageagam (som nemt tidligere i en tråd.) venter bare på svar fra selger, men om jeg kommer over en sånn, så blir det litt verre med hva jeg skal velge takker til de som gidder å svare på denne tråden
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Utrolig stilige de der, så de på "Life in Coldblood". Eneste infoen jeg fant om de i fangenskap sånn på stående fote var:
Sitat:
Utifra dette ville jeg tro at sjangsene for at noen i Norge har disse er heller lav. Og om du skal ha tak i en må du sikkert til Tyskland elns, og ta med deg en fet lommebok. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Er ikke Sungazer på CITES?
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Er ganske så sikker på at det er en kjempe artikkel om "sungazere" generelt i et av reptilia bladene mine. Husker ikke helt sikkert, men tror det bare er en art som finnes i hobbyen.
Mvh robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Rhodesian Girdled Lizard, Cordylus rhodesianus
Mozambique Girdled Lizard Cordylus mossambicus Selges ihvertfall i statene så det kan jo være et håp å få fatt i disse i Sverige . |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
hadde vært veldig kult å skaffet seg en sånn!
er sikkert ikke manger her i Norge som har hatt den arten der, men får ta en ting om gangen
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
en ting er sikkert. den på bilde der var ubeskrivelig tøff! synes de på linkene ikke var såå tøffe
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
uten at jeg tør å si det med 100% sikkerhet, så mener jeg å ha sett slike på en messe i Sverige engang. jeg har hatt endel kryp de siste årene og er spesiellt interessert i kurositeter, men har aldri sett slike til salgs i Norge.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
her en side hvor det står litt om sungazer i fangenskap Chicago Herpetological Society
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Norge
Alder: 23
|
Jeg syntes denne var en så utrolig søt liten godbit
![]() Så jeg googlet den, og fant dette bildet: http://www.bergoiata.org/fe/reptiles...0_sungazer.jpg Ellers prøvde jeg og finne noe info om den, men er svært vanskelig syntes jeg, men jeg fant denne siden: Chicago Herpetological Society Her sto det faktisk en del ![]() For meg ser det ut som det blir stor størrelse på denne godbiten. I såfall egner den seg kanskje ikke til å ha hjemme? og iallefall ikke vist den er cites. Hadde kanskje vært en annen sak om den var så liten å søt som på bildet, hele tiden. Det er som kattunger, små å søte, blir store og mindre søte, min erfaring iallefall
Det sies at en kvinne må være dobbelt så dyktig som en mann for å lykkes. Men er det så vanskelig da? Sist endret av marcel; 12-02-2008 kl 08:44. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| sungazere |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|