|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Virker som om skjeggisen jeg har anskaffet meg er utrolig dårlig til å til å få i seg noe vann. Har ihvertfall ikke sett den har drikki noe av skålen sin. Eller er det bare sånn at den så å si ikke drikker no spes??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
|
Hvor gammel er den?
Unge skjeggisen drikker ofte av vannet den får på seg om du f.eks sprayer på den eller bader den. Min voksene drikker også sjelden av vannkilden sin. men har får væske sammen med medisinene jeg gir han og drikker en del når jeg bader han |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Som spurt, hvor gammel er den?
Jeg har en på ca 3-4 uker, og den drikker kun når jeg sprayer den. Har vel og en generell oppfatning av at Skjeggiser drikker veldig lite av skål. Prøv å spray han med vann, og pøs på en liten del, å se hva som skjer. Begynner han å slikke seg rundt munnen funker det! ![]()
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
den er rundt 3år trur jeg. Har prøvd å spraye litt på den, men den lukker stort sett øya og rygger.. Men skal prøve å bade den litt når jeg kommer hjem og ser om den evt drikker litt da
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
Du behøver ikke slutte selvom han rygger og lukker øynene!
![]() Min blir fullstendig gal når jeg sprayer han, mange av gangene. Men, etter jeg har sprayet på han en 4-5 ganger roer han seg ned, og sitter å drikker. ![]()
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
Skeggiser Drikker veldig skjeldent vann fra skåla etter hva jeg har fårstått
Personlig gir jeg min vann med drypper som du får for 50 øre hos apotek det funker altid men varierer sikkert fra reptil til reptil ellers så får skeggisen vann via det den får av grønt å spise
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takker og bukker for svar. Har da fått i den noen dråper nå. Ellers så virker det da som den koser seg også
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Hvis du vil lære deg den å drikke ordentlig av skål burde du sjekke denne gutungen.
Han er ikke så gammel, men har mange reptiler og slanger, fantastisk! YouTube - Teach your bearded dragon how to drink(READ DESCRIPTION!!)
|
![]() |
| Emner |
| drikker, ikke, skjeggis, som |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Du skal ikke stjele, SPESSIELT ikke Brachypelma smithi! | _Nagash_ | Lover og regler | 12 | 06-03-2009 18:53 |
| Skjeggis som ikke spiser... | spike85 | Agamer | 57 | 22-04-2008 10:47 |
| hjelp!ikke bra ikke bra. | anarkist | Knelere | 3 | 31-12-2007 15:32 |
| Er ikke denne tøff, da vet ikke jeg ;) | _Nagash_ | Taranteller | 8 | 29-06-2007 22:44 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |