|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2007
|
Hei.
Jeg er da ei jente fra sarpsborg som plutselig ble øgle eier i går. jeg har ingen aning hva slags øgle det er, hva den spiser eller hvordan jeg skal ta vare på den. den er ille søt, ca 20-25cm lang, flekkete på magen, med "tagger" på hver side, den er mørk og lys brun i fargen, minner liksom litt om slange mønster. jeg har ingen aning hva slags dyr dette er, så jeg håper noen kan hjelpe meg, jeg vil jo at dyret skal ha det best mulig. jeg kan kontaktes på nr om det er noen hjelpsomme sjeler der ute mvh Cecilie Fjernet fult navn og telefon nummer, da reptiler er ulovlig i norge, og du antagelig ikke ønsker besøk på døren hjemme. -Robin |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
http://www.reptilfreaks.no/index.php...cat=0&pos=1631
en sånn en har jeg... hva i alle dager er det??? hehe |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
en sjeggagam, husker ikke hvordan latinsk navnet skrives.. men det får du nokk snart svar på, og da er det viktig at du søker på google.. så du får vite mere om dem! lykke til da
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
tusen takk for hjelpen
er de farlige?? har ikke turt å ta i den ennå se
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Pogona vitticeps
De er somregel tamme som fy, og biter nesten aldri, så dy får brette opp ermene og lese litt om dem fort som fy hvir du skal ta vare på den. De spiser sirisser og insekter, en sjelden gang pinkie (babymus) og salat og veggiskost på si. Den skal ha varmt bur, du forteller ikke noe om hvordan du holder den, den ene siden av buret skal være ca 23-26 grader, den andre skal ha en solplass som holder 35 grader. Les masse her på nettet, andre sider som reptilweb.no og repti.net så finner du ut mye mer enn om du spør selv ![]() Lykke til.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Ligger en caresheet / faktaark her på forumet: http://www.reptilfreaks.no/index.php...ewtopic&t=2551
Vil du ha flere, kan du prøve repti.net, eller google: pogona+vitticeps+caresheet Grattulerer forresten :numberone:
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Grattulerer
![]() Men lurer bare på en ting.. Hvorfor skaffet du deg en øgle du ikke vet hva er, hvordan den skal ha det. eller i det hele tat som du ikke viste noe om? Er en liten ide at man leser om dyre FØR man skaffer det?
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
wow gratulerer Cilly
Skeggisen er helt fantastisk kjeledyr vis du er villig til å investere tid og penger på den jeg anbefaler boka "the guide to owning a Bearded Dragon" jeg sitter med min på fanget nå har du tenkt til å beholde den?
|
![]() |
| Emner |
| eier, plutselig, øgle |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |