|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Den kan bli opptil 50 cm, og heter Pogona Vitticeps
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
Sted: Vestfold
|
siden vi er inne på det med skeggis
gutten min har akkurat begynt å skifte hamn "første gang siden jeg fikk ham" har en del sprøsmål 1. hvor lang tid varrer det før han har skitet alt`? 2. får han en ny og fin glans når han skifter? 3. gjør det vondt for ham`? 4. har dette noen humør virkning for ham? har merket at han tilbringer mye tid på sole steinen sin jeg vet jeg kan hjelpe ham ved å bade ham er det noen andre tips? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg vet at han får en mye finere farge etter hammskiftet, og at til mindre de er til flere ganger bytter de hamm, tror ikke det gjør noe vondt for ham heller. Du må huske at de spiser det gamle hammet sitt, så ikke ta det vekk
![]() Men jeg vet ikke så mye om det med hamm ![]() Rett meg hvis noe er feil
|
|
|
#5 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
Jeg har aldri sett at skjeggisene spiser sin egen ham. Vet at geckoer gjør dette. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Gorm du mener at jeg skal hjelpe han å ta av evnt skinn som sitter fast?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Moss
|
Sitat:
Du kan også "dusje" skjeggagamen din med en sprayflaske med vann et par ganger om dagen. Den kommer sikkert til å synes det er litt ekkelt de første gangene og prøve å løpe vekk (sørg for at vannet ikke er verken for kaldt eller for varmt), men etterhvert blir den vant til det. Mine synes det kan være ganske digg å bli sprayet på, og benytter ofte sjansen til å drikke litt i samme slengen
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
|
aha ja funker fedt å hjelpe han med skin problemet
jeg ga ham en dusj så ble han gla så gla faktisk at han dreit utover hele favorit teppet mitt jaja |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Skal man ikke gi hammet til skjeggisene..?
|
![]() |
| Emner |
| skjeggis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|