|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
|
I går fikk jeg endelig min nye kamerat
Han er 2 år gammer ifølge forige eier og er veldig tamm etter første dag har jeg tilbrakt mye tid med hamm og han liker meg tydeligvis kan lett fore han salat fra honden og han ny stirrer på meg hele tiden samt såv han veldig godt i natt han bor midlertidig i en 200l tank som jeg mener er aaal for liten så i dag skal jeg hente 300 l tanken og lage et ordentlig hjemm til han har ikke funnet på navn enda siden jeg vil vente og se hvordan han er er kjempe artig med egen Skeggis edit skal legge inn bilde over helga når jeg får flyttet han inn i leiligheten |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Gratulerer!
Legg ut bilder da, det er alltid gøy å se!
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
skal legge ut bilde så snart som mulig men har noen spørsmål angående utstyr
Sand ... jeg bruker Bone aid sand " brun " som skal vere "100% digestebl" vitaminer så bruker jeg ( 2:1 Calcium / Phosphorus og Nekton rep ) og jeg har en Exo terra Glow light er disse ok å bruke? også ang vann skeggisen min er ikke noen fan av å drikke fra skåla så jeg bruker en "drypper" og den funger veldig bra hvor mye vann er nokk? det virker som den drikker uendelig når den først begyner å drikke an forige eier han jeg kjøpte den av sa til meg at han forer den kl4 hver dag med 5 sirriser og 5 melormer og salat og kraft for han er ikke kjukk men ikke tynn heller er det en god daglig rutine? jeg spør får å vere sikker tar heller kritikk en å se Skeggisen min ikke få det den skal ha takk i forkant |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
Gratulerer med ny skjeggis
![]() Jeg bruker Blåsesand, det er bittelitt glass i dette, så lenge du ikke bruker sand med (mye) glassbiter i, tror jeg det går fint ![]() Tror jeg skal bytte til fugesand neste uke eller noe sånt, tror dette er litt bedre (er ikke helt sikker), forrige eier sa at sanden ikke skulle være for mørk, vet ikke hvorfor. Jeg bruker Nekton og 2:0 Calcium over maten, men så vidt jeg vet skal du ikke gi FOR mye melormer, da disse inneholder opptil 95% fett, du trenger heller ikke å mate den vær dag. Min skjeggis spiser langt ifra så mye vær dag, men det varierer visst VELDIG mye fra skjeggis til skjeggis ![]() Jeg personlig syns det var litt mye, men det kan vel ha noe med at min ikke akkurat er en "storspiser", men er ikke så sikker Min spiser ca 3 kakkerlakker (B.Dubia) annen hver dag (av og til mindre) og melormer som "snacks". ![]() Bytt vannet ca en gang i uken. Det med lyset spørs hvor langt den står fra "solplassen" til skjeggisen din, den skal ikke kunne brenne seg på den(!) Lykke til
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
|
ah det var det jeg og tenkte
5 melormer hver dag ligsom? hmm fikk sirrissene i dag men de var vist ikke mye levende "sånn i boks" blir det et problem? burde jeg skaffe levende for ASAP? måtte vist ha skeggisen en dag eller 2 i det lille terriariet kommer en som skal taxere leiligheten min og jeg vill ikke at han skal freake ut og si ifra til politiet virker som den trives den er aktiv den sover godt veldig nysjerrig elsker puta mi tydeligvis "den stirrer på den en del" tenkte jeg skulle bade han imorgen men blir det for tidlig ettersom jeg har bare hatt han i 2 dager? all feedback er bra |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo, i feil land:(
|
enig med Adriano ass!! 5 melormer er veldig mye!!
har kun en padde , men den eter mest sirisser .. for hver 5siriss gir jeg den en melorm... ser ut som om den liker den dietten veldig godt..
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Sitat:
Er mange forskjellige meninger om dette med melorm... Men tror det viktigste er og ha en viss variasjon i foret, så får dyret ditt i seg litt forskjellig fett, vitaminer og proteiner.
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo, i feil land:(
|
vet at det er forskjell,,
Helt enig med deg om variasjon ``Though``!!
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Tror ikke det har så veldig mye å si om de er levende eller ikke, kanskje litt mer næring i de levende eller noe slikt, men ellers er jo det mye "gøyere" å se skjeggisen hogge til en levende sirriss, enn en dø en(min mening).
Tror det går fint at du bader han imorgen, hvis den trives så godt som du sier, hvor skal du eventuelt bade han da? Jeg har et lite "basseng" inni terrarie, der han selv kan bestemme når han vil bade Har ikke hatt min skjeggis så lenge jeg heller, snart en måned til nå, tror jeg Men har lært MYE på den tiden![]() Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Helt klart - viktig med variasjon
|