"
Gammel 27-08-2007, 12:04   #1
Senior Member

Phobos sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Vestfold
Meldinger: 144
Standard En liten oppdatering

Hei jeg er ganske ny her men er alikevell aktiv i reptiler i norge saken

Jeg har planer om å skaffe meg en Skeggis men jeg vill gjøre det låvlig så jeg har bestemt meg får å søke

her er saken

jeg snakket med familien om å skaffe en skeggis samt om Vetrinær

jeg nevnte at til syvende og sist er det opp til Mat tilsynet om jeg kan eller kan ikke

faren min stoppet meg der og fortalte meg at han var god venn av sjefen for Mattilsynet og skulle snakke med han om det

fikk vite i dag etter at han hadde pratet med han at det var bra jeg går den retningen får å skaffe meg en reptil

jeg skal inn i morgen og snakke med ham personlig og vill derfor gjøre en sak av det

Jeg kunne tenke meg en liten Navn liste over folk her som er forr Reptiler i norge men også en liste over GODE grunner til å la norge folk få ha reptiler

send jerne en PM til meg med Navn og GOD grunn for å ha en Positiv liste for reptiler i norge

jeg trenger ikke listen innen imorgen for jeg har planer om å ta flere prater med ham siden faren min har en del influense over han

"ja ja pappas gutt to the rescue"

Ps : var ikke sikker på hvor jeg skulle skrive det så flytt det hvor det passer

Knut...
Phobos er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 12:16   #2
Reptilfreak

ImTheLoveDoctor sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: På land
Meldinger: 161

Klarer du å få dispansasjon fra mattilsynet på hold av en skjeggagam skal jeg personlig skaffe deg en gratis.
Jeg stiller meg meget tvilsom til at du vil få innvilget et søknad på noe annet enn en landskilpadde, men dersom mattilsynet åpner for å gi deg en søknad på noe annet så vil de vært NØDT til å innvilge andre kommende søknader. Det er gode nyheter for meg og tusner av andre reptilholdere i Norge.

Jeg håper inderlig at du får innvilget et søknad, selv om jeg føler det er for godt til å være sant. Send meg gjerne nummeret til "sjefen" på pm så kunne jeg tenkt meg å ordne ett lite møte selv.

Mvh Mats
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 13:53   #3
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard Re: En liten oppdatering

Vis du ville ha navn på personer som er for Reptiler i norge kan du bare starte med denne listen, der har du nærmest 2000 navn på personer som er FOR hold av reptiler i norge.
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 15:56   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2005
Sted: mandal
Meldinger: 16

Det som er synd her i Norge er at det er ganske mange som ikke har riktig kunnskap til å ha og oppbevare reptiler osv. Mange trenger kunskap og hjelp til å ha reptiler i hus, vis det hadde blitt lovlig i Norge burde det bli bedre informasjon på visse områder vis dere skjønner va jeg mener da ? det er jo forskjellig fra personer te personer
klinge er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 16:28   #5
Junior Member

Meldinger: 11

Kan jo si det samme om alle mulige dyr. Folk skaffer seg rotter og gir de ikke riktig bur, folk skaffer seg en border collie og bor midt i byen uten planer for trening av bikkja, folk skaffer seg fuglehunder fordi de er pene osv osv. Det er masser av dårlig dyrehold i Norge, det har ingenting med typen dyr å gjøre, det er menneskene som skaffer seg dem som er problemet. For å eie en reptil krever det mye kunnskap, men det gjelder også for den som eier taranteller og skorpioner, og disse er jo tillatt. At reptilhold er forbudt fordi noen mennesker kanskje ikke tar vare på dyrene faller på sin egen urimelighet, eller skulle vi forby dyrehold i det hele tatt i Norge? Det eneste dette forbudet gjør er å diskriminere allergikere og de med spesiell interesse for reptiler, i tillegg til at det er en del reptileiere som ikke går til vetrinær av redsel for å bli tatt. Dette er rett og slett ikke hensiktsmessig.

Jeg vil ikke sette opp navnet mitt på en liste av den enkle årsak at jeg ønsker ikke at min sønns leo skal bli avlivet. Men fortell hvordan dette går, det er kjempeinteressant å se hva resultatet blir.
Ragz er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 18:37   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2005
Sted: mandal
Meldinger: 16

Norge kan få enklere regler på oppbevaring av reptiler osv. Men samtidig være strenge på hvem de selger dyr til og de som selger må gi riktig infiormasjon om stell, hold foring osv.
klinge er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2007, 19:16   #7
Senior Member

Phobos sin avatar

Takk for Listen Eggy

skal søge får at han får se den

kommer sikkert veldig godt til

er litt spent på ossen det kommer til å gå imorgen

han skal vist nokk vere en ganske hyggelig fyr

jeg vet ikke hva slags system som vill eventuelt fungere men ett som gir oss en kjangs er en start

tror det er opp til dyrebutikker og eiere

en som jobber i dyrebutikken burde kunne se vhem han selger til og eieren må vite hva han går inn for

hadde vert greit å vite at alle de reptilene konfiskert av politiet som de finner på diverse narko raid ikke møter døden
Phobos er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-08-2007, 13:39   #8
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,529

Hvordan gikk det?
Svar med sitat
Gammel 28-08-2007, 14:01   #9
Senior Member

Phobos sin avatar

skal går rett til sak og si det som det er

det gikk ikke bra

pga jobben i dag fikk jeg ikke møtt hamm personlig og måtte ta det over telefonen

mesteparten av samtalen gikk ut på om jeg kunne ha skeggis "som var hele poenge fra starten"

og det gikk surt

jeg fikk ikke ha skeggis pga låven

som han fint forklarte meg var låven

får å vere erlig ble jeg litt sur samt skuffet akkurat der og da og sur på meg sjøl får å ha fått forhåpninger i det heletatt

han sa jeg kunne sende skriftelig søknad vis jeg ville men han mente det var ingeng vits

jeg fikk ut en del om hva folk mente om låven "på en rolig måte" men han sa det var ikke opp til han

spurte også om en "positiv liste og om de skal ta det opp igjen men han viste ikke

jeg er veldig skuffet over norge akkurat nå og er ganske deppa pga det

sorry folkens jeg prøvde

akkurat nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre

virker som jeg ble straffet får å følge låven

what to do .... what to do?
Phobos er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-08-2007, 14:22   #10
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695

Synd, men det var jo nesten garantert

Håper det blir en sånn positiv liste, og så kan noen lage spøøretester på nette, over sås så mye poeng, så er man klar, kanskje? Hadde jo vært en ide..
Svar med sitat
Svar

Emner
liten, oppdatering

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Oppdatering i heimen Shibiz Medlemmene 17 30-05-2008 19:10
Oppdatering! DevilDoll Snoker 1 25-09-2007 19:10
NY OPPDATERING på eggene!!! Gibbs Øgler 60 13-02-2007 01:36
Oppdatering Gecko_Terrible Gecko_Terrible Medlemmene 7 29-09-2006 04:18
EN LITEN OPPDATERING PÃ… KOMMENDE EXPO/SYMPOSIUM/MESSER! Varanen69 Messer og utstillinger 2 07-10-2004 20:06

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:54.