"
Gammel 28-08-2012, 22:48   #31
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2012
Meldinger: 72
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Roomie Vis post
Legger ved noen bilder der han sitter i hånden... Syns den er veldig spinkel,jeg. Den vi hadde føre denne,var ikke så spinkel,men litt mer massiv og litt tjukkere...
Oi, den er nokk ikke 3 mnd.. den er jo pitte liten. 10 cm er vel det de er når de er født. min er snart 3 mnd nå. og er myyye større..
Skal se om jeg finner ut av hvordan jeg legger ut bilde. min var 12 cm når vi kjøpte han. 6 uker gammel.
lorne er offline   Svar med sitat
Gammel 29-08-2012, 10:35   #32
Reptilfreak

Drageprinsesse sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Hordaland
Alder: 40
Meldinger: 690
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Ikke? Fikk beskjed i dyrebutikken at man kunne bruke det som hovedfòr? Jeg bruker hvertfall det,pluss det andre jeg skrev..
Jeg brukte også en skål med papir og vann i,men de druknet fordet :s Men nå har jo alle de store plutselig dødd, så aner ikke hva som har skjedd jeg... De hadde det ganske fint, og de som er mindre har overlevd,men...

Det pulveret har jeg prøvd å få tak i,men siden jeg ikke vet hva det heter eller noe har jeg ikke fått tak i det... For når vi bestilte 500 nymfer, var det sånt pulver oppi boksen hos de og de liker det veldig godt... Men er den gele'n bra? Syns ikke de spiser så mye av den...
Geleen? At den er hovedfôr? Da er det ikke samme gele jeg tenker på, for så vidt jeg vet holder den kun vann..

Her er det pulveret jeg bruker til sirissene, så om du går innom en dyrebutikk og gir dem dette nr: 260.0540 så er det dette du får Dyrebutikkene bestiller varer fra imazo om tirsdager før kl 1700, og da har de det torsdag samme uke, forutsatt at de bestiller den uken

Sitat:
Opprinnelig postet av anki89 Vis post
Drageprinsesse, skrev ikke dette for å være støtende mot deg eller de andre som faktisk fôrer sirissene og bryr seg om dems velferd også, men her omkring er det bare en av de fire butikkene som faktisk har mat inni til sirissene... Og flere andre steder jeg har vært å sett (må alltid innom en dyrebutikk om jeg ser en) er det nesten aldri mat inni til dem, heller ikke antydning til at det har vært noe, eller "matskål" eller noe.. Derfor jeg skrev de fleste, og ikke alle Better safe then sorry uansett ;-)
Nei, jeg bare tullet jeg Jeg vet jo at det er mange som ikke fôrer sirissene de selger med noe som helst Ville bare poengtere at det ikke gjelder alle Overhodet ikke støtt i det hele tatt
Gammel 29-08-2012, 11:04   #33
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 29
Meldinger: 196
Standard

Den der er nok yngre enn tre måneder ja, den er jo mindre enn min dverg på cirkus 3 måneder jo :p

Drageprinsesse:
Vet det ikke gjelder alle, derfor eg skrev de fleste Hehe :p
anki89 er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til anki89
Gammel 29-08-2012, 13:23   #34
Member

Roomie sin avatar

Sted: Hm,Sverige? :-P
Alder: 27
Meldinger: 62
Standard

Hvor gammel tror dere den er sånn ca,da?
Han som dyrebutikken fikk den av sa han blir 3 mnd den første,men jeg syns han er så pitteliten.

Jeg kan jo prøve å måle han og se.

Den geelen jeg prater om heter Cricket food. Lukter appelsin av maten og så er det en som er vann Skal få tak i sånn pulver da ja,tusen takk!

Har en siriss som skiftet ham nå,og den er voksen... Hvor fort vokser de a?! De var jo nymfer når jeg kjøpte de... Og det er ikke lenge siden.. Da må jeg dra og kjøpe flere føre helgen,da. Hehe.

Skjeggisen er nå i sitt første hamskifte forresten. Spennende.
Roomie er offline   Svar med sitat
Gammel 29-08-2012, 13:36   #35
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 29
Meldinger: 196
Standard

Tror de med mer erfaring og kunnskap enn meg skal få finne ut av alder for deg, å ja h*n er bitte liten

Har samme geléen som deg, ingen slager her i hus nei... billigere å bedre med frukt og grønt og litt rester fra de pelskledde firbente eller fiskene ;-p

Sirisser vokser rimlig fort.. Sett inn en tom smørboks med litt fuktig jord i og bytt etter 3 uker ca og sett den du tok utav i en annen boks gjerne delvis på en varmematte så popper det frem masse småtasser Å du slipper å kjøpe deg ihjel på sirisser hele tiden de spiser tross alt veldig mange om gangen :p å du vil alltid ha tilgjengelig
anki89 er offline   Svar med sitat
Gammel 29-08-2012, 14:01   #36
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anki89 Vis post
Tror de med mer erfaring og kunnskap enn meg skal få finne ut av alder for deg, å ja h*n er bitte liten

Har samme geléen som deg, ingen slager her i hus nei... billigere å bedre med frukt og grønt og litt rester fra de pelskledde firbente eller fiskene ;-p

Sirisser vokser rimlig fort.. Sett inn en tom smørboks med litt fuktig jord i og bytt etter 3 uker ca og sett den du tok utav i en annen boks gjerne delvis på en varmematte så popper det frem masse småtasser Å du slipper å kjøpe deg ihjel på sirisser hele tiden de spiser tross alt veldig mange om gangen :p å du vil alltid ha tilgjengelig
Da skal jeg høre litt rundt... Syns han var litt liten til å være tre måneder, den vi hadde føre han her som vi måtte levere tilbake var fire måneder og mye større.

Nei, eneste er at de pittesmå spiser den som skal være vann..
Gir de også kattemat (for kattunger), skilpadde-pellets som er most og fiskemat... Havregryn har de mye av og de får eple,potet,salat og diverse grønnsaker. Hadde noen på rømmen for litt siden og,ca 7 stykker...La fram litt jordbær,og alle kom strømmende... Hehe... Matvrak.

Ja,skal starte avl på nytt. Hadde en avling på ca 100 stk,og alle døde i løpet av noen dager... Så skal kjøpe noen flere voksne nå og starte på nytt.

Ja,vår lille spiser faktisk mellom 5-7 stykker om dagen...Syns det er ekstremt mye... Men hvis jeg ikke gir han så mange,løper han rundt i hele terra sitt og leter etter mat... Selv om han har salat og grønnsaker,spiser han ikke de..Så regner med at han ikke er så gammel... Første dagen vi hentet han, klatret han rundt på skulderen min og var skikkelig kvikk... Fantes ikke redd meg,hehe. Men nå er han litt mer "tøff", blåser opp skjegget når vi skal bade han,men han elsker jo å bade! Haha. Søte små dyr.
Roomie er offline   Svar med sitat
Gammel 29-08-2012, 18:44   #37
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Da skal jeg høre litt rundt... Syns han var litt liten til å være tre måneder, den vi hadde føre han her som vi måtte levere tilbake var fire måneder og mye større.

Nei, eneste er at de pittesmå spiser den som skal være vann..
Gir de også kattemat (for kattunger), skilpadde-pellets som er most og fiskemat... Havregryn har de mye av og de får eple,potet,salat og diverse grønnsaker. Hadde noen på rømmen for litt siden og,ca 7 stykker...La fram litt jordbær,og alle kom strømmende... Hehe... Matvrak.

Ja,skal starte avl på nytt. Hadde en avling på ca 100 stk,og alle døde i løpet av noen dager... Så skal kjøpe noen flere voksne nå og starte på nytt.

Ja,vår lille spiser faktisk mellom 5-7 stykker om dagen...Syns det er ekstremt mye... Men hvis jeg ikke gir han så mange,løper han rundt i hele terra sitt og leter etter mat... Selv om han har salat og grønnsaker,spiser han ikke de..Så regner med at han ikke er så gammel... Første dagen vi hentet han, klatret han rundt på skulderen min og var skikkelig kvikk... Fantes ikke redd meg,hehe. Men nå er han litt mer "tøff", blåser opp skjegget når vi skal bade han,men han elsker jo å bade! Haha. Søte små dyr.

5-7 er lite! Min spiser nå 25 - 30 små kakkelakker /små sirrisser om dagen. pluss salat. Sjeggis barn spiser enormt, og er dyre å fore opp hvis du ikke har eget oppdrett. dubia er enkle å avle.
Gammel 29-08-2012, 19:51   #38
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lorne Vis post
5-7 er lite! Min spiser nå 25 - 30 små kakkelakker /små sirrisser om dagen. pluss salat. Sjeggis barn spiser enormt, og er dyre å fore opp hvis du ikke har eget oppdrett. dubia er enkle å avle.
WHAT?! Og jeg trodde vår spiste mye,haha.
Det meste den har spist er 10 sirisser... Og da hadde jeg hakeslepp...

Avler sirisser selv,men avlingen gikk dunken,så skal starte opp ny nå. Spiser din salat? Våres vil verken ha salat eller grønnsaker...
Gammel 29-08-2012, 21:10   #39
Reptilfreak

Standard

Sitat:
WHAT?! Og jeg trodde vår spiste mye,haha.
Det meste den har spist er 10 sirisser... Og da hadde jeg hakeslepp...

Avler sirisser selv,men avlingen gikk dunken,så skal starte opp ny nå. Spiser din salat? Våres vil verken ha salat eller grønnsaker...
Jeg prøver også å avle sirisser men får det ikke til, forstår ikke hva jeg gjør feil. Jeg ser at de legger egg i jorda, men det klekker ingen.... Dubia er 0 stress, kjøpte en ladning av en på forumet her og de avler seg selv. og veldig enkle å holde.

Første uka jeg hadde min spiste den lite pga jeg bare hadde for store sirisser. det løste seg når jeg fikk dubiane, de som ikke er større en mellom øya hans går ned på høykant.

Ja, digger hjertesalat og raspa gulrot og agurk.
Gammel 29-08-2012, 21:42   #40
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lorne Vis post
Jeg prøver også å avle sirisser men får det ikke til, forstår ikke hva jeg gjør feil. Jeg ser at de legger egg i jorda, men det klekker ingen.... Dubia er 0 stress, kjøpte en ladning av en på forumet her og de avler seg selv. og veldig enkle å holde.

Første uka jeg hadde min spiste den lite pga jeg bare hadde for store sirisser. det løste seg når jeg fikk dubiane, de som ikke er større en mellom øya hans går ned på høykant.

Ja, digger hjertesalat og raspa gulrot og agurk.

Er jorda egga ligger i fuktig? Vi måtte ta den boksen med jord ut av boksen til sirissene,da de voksne spiser egga... Så hvis du ikke gjør det,kan det hende de er spist opp. :/

Ja,har vurdert dubia før,men er litt usikker... Når sirisser rømmer, er de lette og få tak i og overlever ikke lenge...Åssen er det med dubia?

Kanskje jeg skal prøve dubia,da. Mater med små sirisser,men han liker de som er litt større...Ser det blir litt mer liv i han da,og han gjør mer ut av jaktinga. Så gir han 6 små og en som er litt større enn de minste.

Hm,kanskje problemet er at jeg ikke kutter det opp smått nok? Syns jeg kutter det veldig smått,men han vil fortsatt ikke spise... Prøvd med alt som er snart.. :-( Den Rimi'n jeg handler på,har jeg prøvd alt de har av salat..Haha.

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kaster opp av for mye mat? (Oppforing av tynn leos) ville Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 29-09-2011 00:12
Nettpyton kaster opp katt CamStatic Slanger 3 13-09-2011 00:48
Kornsnok som bare kaster opp mat... CamStatic Helse og sykdommer hos reptiler 2 16-03-2010 15:50
Ungdom kaster hund utfor bro! Downfall Småprat 30 28-01-2010 16:55
Hamskifte - Bekymret - Kaster opp? shox Taranteller 26 19-11-2008 15:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:18.