"
Gammel 19-08-2012, 18:01   #11
Member

Roomie sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Hm,Sverige? :-P
Alder: 27
Meldinger: 62
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anki89 Vis post
Hvorfor gi du den ikke salat eller grønnsaker? Det kan ikke være en dvergsjeggis dere har kjøpt siden den er så liten? En 3mnd gammel skjeggis spiser jo voksne dubia og de er mye større enn sirisser... Så henger meg på bushman her og tenker det må være noe alvorlig gale med øgla eller at den er mye mye yngre enn 3mnd gammel...
Han har salat og grønnsaker... Men det har han ikke vist noen interesse for, og når de i butikken sa den ville være sulten ville jeg mate den... Da fikk den i seg sand desverre og ble dårlig...
Roomie er offline   Svar med sitat
Gammel 19-08-2012, 19:01   #12
Member

Roomie sin avatar

Standard

Legger ved noen bilder av solsiden og øgla.

Hvis dere vil se flere,legger jeg ut flere.
Vedlagte miniatyrbilder
Skjeggis kaster opp?!-20120819_190357.jpg   Skjeggis kaster opp?!-20120814_153132.jpg   Skjeggis kaster opp?!-20120813_223732.jpg  
Gammel 19-08-2012, 19:47   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 29
Meldinger: 196
Standard

Prøv med rukkula, løvetannblader og løvetannblomster og generelt andre ugiftige, spislige blomster Den skal ha mye insektsføde når den er liten, men etter hvert som den vokser til bør du jo gå over på mer grønt.. Så prøv deg frem og finn ut hva den liker av grønt du Å maten skal bare ikke være større enn avstanden mellom øynene, ikke 1/3 av hodet

Kjenner selv en sjeggis som kun spiser rukkula, nekter å spise noe annet, han smaker å spytter det ut... Han får ekstra vitamintiskudd på vertfall annenhver måltid Så de har viljestyrke og kan være kresne de også, ikke bare vi
anki89 er offline   Svar med sitat
Gammel 19-08-2012, 20:48   #14
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Prøv med rukkula, løvetannblader og løvetannblomster og generelt andre ugiftige, spislige blomster Den skal ha mye insektsføde når den er liten, men etter hvert som den vokser til bør du jo gå over på mer grønt.. Så prøv deg frem og finn ut hva den liker av grønt du Å maten skal bare ikke være større enn avstanden mellom øynene, ikke 1/3 av hodet

Kjenner selv en sjeggis som kun spiser rukkula, nekter å spise noe annet, han smaker å spytter det ut... Han får ekstra vitamintiskudd på vertfall annenhver måltid Så de har viljestyrke og kan være kresne de også, ikke bare vi

Okei,da skal jeg prøve det...
Har prøvd med isbergsalat,agurk,paprika og sånt... Han viser ingen interesse.. Så da skal jeg prøve litt andre ting og.

Veterinæren regnet med at han kastet opp pga han hadde fått i seg mye sand,for det var visst ikke så veldig bra... Så da skal vi bytte underlag i morgen og kjøpe mere salat.
Gammel 19-08-2012, 22:10   #15
Reptilfreak

Standard

Isberg bare knaser, ingen næring i det, så den trenger du ikke å gi i det heletatt :p Den kan fungere som snax, men ikke basisfôr Har du prøvd pellets fra dyrebutikken? kragen min digga babyleaf salat-mix, kan jo prøve det også
Gammel 20-08-2012, 16:18   #16
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Isberg bare knaser, ingen næring i det, så den trenger du ikke å gi i det heletatt :p Den kan fungere som snax, men ikke basisfôr Har du prøvd pellets fra dyrebutikken? kragen min digga babyleaf salat-mix, kan jo prøve det også
Oj,det visste jeg ikke!
Han har tilgang til vann,grønnsaker og salat og pellets hele tiden... Men hvis det ikke beveger på seg,er det heller ikke kult.

Men har i dag snakket med veterinær igjen,og han er MYE bedre. Så og si frisk igjen. Men var skummelt når det holdt på... Han gikk jo å gjemte seg hele tiden,så vi trodde rett og slett han var dødssyk... :-(

I går spiste han 5 sirisser, er det mye? Syns han spiser veldig mye, ligger mellom 4-7 sirisser om dagen...

Må bare si tusen takk for gode råd!
Gammel 20-08-2012, 16:19   #17
Member

Roomie sin avatar

Standard

Men er han veldig liten i størrelse? Syns han er "normal" jeg... Litt tynn,kanskje?
Gammel 20-08-2012, 18:29   #18
Reptilfreak

Standard

Lettere å se an størrelsen om du hadde hatt den i hånden din eller ved siden av en telefon eller noe :p

Alt som beveger på seg er gøy Det er bare det at de trenger næringen fra plantekost også

De spiser mye, og stopper når de er mette, så bare gi den til den selv sier stopp
Nå vet ikke jeg hvor du får sirissene fra, men om du kjøper de på dyrebutikken så bør du fôre dem opp noen dager før du serverer dem, da de er så å si tomme de du kjøper der... De fleste dyrebutikkene mater ikke sirissene med annet enn avispapir, og det er det ikke særlig mye næring i :p
Har du vurdert å begynne med kakelakk eller sirissoppdrett? Da vet du hva du gir dyret og at det er næringsrikt Å så er det veldig pengebesparende :p
Gammel 22-08-2012, 12:08   #19
Member

Roomie sin avatar

Standard

Sitat:
Lettere å se an størrelsen om du hadde hatt den i hånden din eller ved siden av en telefon eller noe :p

Alt som beveger på seg er gøy Det er bare det at de trenger næringen fra plantekost også

De spiser mye, og stopper når de er mette, så bare gi den til den selv sier stopp
Nå vet ikke jeg hvor du får sirissene fra, men om du kjøper de på dyrebutikken så bør du fôre dem opp noen dager før du serverer dem, da de er så å si tomme de du kjøper der... De fleste dyrebutikkene mater ikke sirissene med annet enn avispapir, og det er det ikke særlig mye næring i :p
Har du vurdert å begynne med kakelakk eller sirissoppdrett? Da vet du hva du gir dyret og at det er næringsrikt Å så er det veldig pengebesparende :p
Åja,haha ! Det tenkte jeg ikke på.
Da skal jeg ta et nytt bilde,når vi har den i hånden.

I går spiste han 10 sirisser, blir bare mer og mer imponert over han/hun jeg.

Ja,nå har jeg prøvd å gi han litt Ruccola,så får jeg se om han liker det. Litt kresen virker det som.

Ja,jeg har matet de med sånn gele som er mat og vann for sirisser,om du vet hva jeg mener? Også har de fått agurk,hundemat og gulerøtter. Har avlet på sirisser,men plutselig så døde alle sammen? :s Hadde ca 40-50 stk, også en dag var alle døde... Og de vi har kjøpt nå, er jo for små til å avle med... Så må kjøpe noen flere voksne og starte på nytt.
Gammel 22-08-2012, 14:44   #20
Reptilfreak

Drageprinsesse sin avatar

Sted: Hordaland
Alder: 39
Meldinger: 690
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:

Øy, vi forer sirissene med siriss mat til vanlig og en til to ganger i uken gutloader vi dem med et eget gutloadings greie, husker ikke hva det het!
Har også brukt å ha proteinrik kattemat oppi til dem En siriss blir hva de spiser, det er vel noe alle vet, og selv om det ser ut som om det kun er avispapir inni der, så kan det hende at det er flere butikker som mater dem med skikkelig mat altså
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kaster opp av for mye mat? (Oppforing av tynn leos) ville Leopardgekkoer og andre Eublepharis 2 29-09-2011 00:12
Nettpyton kaster opp katt CamStatic Slanger 3 13-09-2011 00:48
Kornsnok som bare kaster opp mat... CamStatic Helse og sykdommer hos reptiler 2 16-03-2010 15:50
Ungdom kaster hund utfor bro! Downfall Småprat 30 28-01-2010 16:55
Hamskifte - Bekymret - Kaster opp? shox Taranteller 26 19-11-2008 15:49

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 20:42.