"
Gammel 11-08-2012, 21:51   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2012
Meldinger: 72
Standard Adferd skjeggisbaby under "hammskifte.

Merker dere noe på adferden på skjeggisene deres når de feller ham? (vet ikke hva det heter)

Min (ca 6 uker) har holdt på i ca 3 dager. nå er det bere en pitteliten flekk igjen bakerst på halen. Men igår og i dag syntes jeg hun virker reddere en vanelig og spiser litt mindre...
lorne er offline   Svar med sitat
Gammel 12-08-2012, 08:31   #2
Reptilfreak

kitiket sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Hordaland
Alder: 24
Meldinger: 409
Standard

Min leo's reagerer likt når den har hamskifte. Spiser ikke dagene før heller. Og dette er normalt, og regner med det er normalt for skjeggagamer også..
kitiket er offline   Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til kitiket
Gammel 12-08-2012, 13:53   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Nøtterøy
Alder: 25
Meldinger: 64
Standard

Min hadde hamskifte for noen dager siden, og ble mye mer skvetten rundt denne tiden. Tok litt tid før den roet seg ned.
Har du fuktboks, forresten?
Citrine er offline   Svar med sitat
Gammel 12-08-2012, 14:05   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Citrine Vis post
Har du fuktboks, forresten?

Det er vel ikke ett krav, at det brukes til små skjeggiser vet jeg kan være til dels vanlig, men når de blir større, blir det upraktisk.

Hos f.eks leopardgeckoer, er hammet som regel veldig mykt. Med mindre det er tørt og tørker inn, selvsagt.

Skjeggiser har mere ''hardt'' og tørt ham, det flasser mer eller mindre rett av uten veldig mye om og men. Eneste jeg gjør, er og fukte / dusje den litt oftere under hamskiftet
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 12-08-2012, 15:27   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Det er vel ikke ett krav, at det brukes til små skjeggiser vet jeg kan være til dels vanlig, men når de blir større, blir det upraktisk.

Hos f.eks leopardgeckoer, er hammet som regel veldig mykt. Med mindre det er tørt og tørker inn, selvsagt.

Skjeggiser har mere ''hardt'' og tørt ham, det flasser mer eller mindre rett av uten veldig mye om og men. Eneste jeg gjør, er og fukte / dusje den litt oftere under hamskiftet

Hehe, jeg vet dette. Men greia er at Lorne har min skjeggis sin søster/bror, så jeg lurer på bare om hun bruker fuktboks Selv tok jeg bare en isboks med noe mosegreier inni, og jeg ble overrasket over at babyen min faktisk hadde brukt den til å få av seg siste delen av hammet.
Følgende medlemmer liker innlegget til Citrine
Gammel 12-08-2012, 20:45   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2012
Meldinger: 72
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Citrine Vis post
Hehe, jeg vet dette. Men greia er at Lorne har min skjeggis sin søster/bror, så jeg lurer på bare om hun bruker fuktboks Selv tok jeg bare en isboks med noe mosegreier inni, og jeg ble overrasket over at babyen min faktisk hadde brukt den til å få av seg siste delen av hammet.
Fuktboks har jeg aldrig hørt om Hva er det? så nei, har ikke det Han har en liten remse med båtmatte inne hos seg som han lå litt i mere på, så kanskje han brukte den til å få av seg litt.. hmm.
lorne er offline   Svar med sitat
Gammel 14-08-2012, 11:40   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lorne Vis post
Fuktboks har jeg aldrig hørt om Hva er det? så nei, har ikke det Han har en liten remse med båtmatte inne hos seg som han lå litt i mere på, så kanskje han brukte den til å få av seg litt.. hmm.
Ånei okei Bare pass på at den får av seg alt rundt øynene og føttene. Bade den litt oftere og sånn Jeg hadde føttene til babyen min i bløt en stund for å passe på at alt var borte
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skjeggagam Skjeggisbaby! Citrine Agamer 30 11-08-2012 13:00
Adferd Siril Taranteller 2 25-06-2011 15:04
Rosea adferd tovang Taranteller 6 27-03-2006 11:17

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:35.