"
Gammel 04-08-2012, 14:40   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2012
Alder: 30
Meldinger: 19
Standard skjeggis som skifter farge?

Skjeggisen skifter farge ofte, mellom normal til grønn aktig. Hvorfor skjer dette?
Jeg lurer også på hvor mange f.eks. sirriser hun skal ha når hun er ett år? er det per dag eller annen hver dag?
Gir henne nå annen hver dag (å annen hver dag med vitaminer og neste med kalk), gir henne 6 stk (store). Hun får grønt hver dag og spiser som regel mye av dette. Men hun virker sulten de dagene hun ikke får sirris, hun går rett bort å prøver å spise sirrisene gjennom boksen (som sirrisene er i).
sino er offline   Svar med sitat
Gammel 04-08-2012, 14:56   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Det er normalt. Nøyaktig hvorfor det skjer, er jeg smålig usikker på. Vil tro det har en sammenheng med temperatur. Utover dagen, vil de skifte litt farge ut i fra hvor de oppholder seg. Kald side/ under varmelampa etc.

På natten, er mine nært helt hvite. Den andre er nokså lik deres i farge, mønster o.l. Hannen min igjen, er mer eller mindre signalgrønn til tider. Ingenting og bekymre seg over

Hvor mange sirisser du skal gi, er vanskelig og si. Er ingen fasit på hvor stort ett reptil er på den og den alderen, da alt er avhengig av regelmessig foring for at reptilet skal vokse. Men deres var ca 25 cm?

Har hun alltid tilgang til grøntfor?

Mine har alltid tilgang på grøntfor, noe de spiser godt av. Ellers gir jeg innsekter til de selv er mett 3-4 dager i uka

Kan hun se boksen med sirisser fra terrariumet? Så lenge hun kan se sirisser, vil hun ha sirisser.

Ikke la henne ha muligheten til og se sirissene i det hele tatt, før hun faktisk skal få dem
Reptils er offline   Svar med sitat
Gammel 04-08-2012, 15:57   #3
Reptilfreak

Medlem siden: May 2012
Alder: 30
Meldinger: 19
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Det er normalt. Nøyaktig hvorfor det skjer, er jeg smålig usikker på. Vil tro det har en sammenheng med temperatur. Utover dagen, vil de skifte litt farge ut i fra hvor de oppholder seg. Kald side/ under varmelampa etc.

På natten, er mine nært helt hvite. Den andre er nokså lik deres i farge, mønster o.l. Hannen min igjen, er mer eller mindre signalgrønn til tider. Ingenting og bekymre seg over

Hvor mange sirisser du skal gi, er vanskelig og si. Er ingen fasit på hvor stort ett reptil er på den og den alderen, da alt er avhengig av regelmessig foring for at reptilet skal vokse. Men deres var ca 25 cm?

Har hun alltid tilgang til grøntfor?

Mine har alltid tilgang på grøntfor, noe de spiser godt av. Ellers gir jeg innsekter til de selv er mett 3-4 dager i uka

Kan hun se boksen med sirisser fra terrariumet? Så lenge hun kan se sirisser, vil hun ha sirisser.

Ikke la henne ha muligheten til og se sirissene i det hele tatt, før hun faktisk skal få dem
har ikke målt henne, men hvis d e d typen har sakt så stemme d sikkert
Ho har tilgang på grønt fra æ lage frokost og til æ lægg mæ (hvis ikke æ e borte nån tima og ho spis d opp).
Hun kan se sirrisene, d har æ ikke tenkt på, men d e jo logisk
sino er offline   Svar med sitat
Gammel 04-08-2012, 16:04   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Fjern boksen med sirisser, så blir det nok bedre skal du se
Reptils er offline   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Blåaktig farge på skjeggisen? Tarantulaqueen Agamer 4 21-06-2009 08:14
skjeggis skifter farge? Miss_Loca Agamer 43 17-05-2009 17:20
Farge på profilen? Jon M Hjelp! 8 28-09-2008 14:47
Rød Chilener, skifte farge Gundersen Taranteller 1 07-06-2008 10:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:17.