Reptilfreaks.no

Reptilfreaks.no (http://www.reptilfreaks.no/forum/)
-   Agamer (http://www.reptilfreaks.no/forum/agamer/)
-   -   Dabbagam (http://www.reptilfreaks.no/forum/agamer/20457-dabbagam.html)

Dantalian 01-08-2012 16:00

Dabbagam

Sååå endelig er den lille tassen på plass i terra sitt, fortsatt litt skvetten, men sånn er det jo.
Virker som den har det bra, har nok ikke helt funnet seg til rette enda, men nå har det bare gått tre dager.

Den er veldig liten da, men de gangene den titter ut av hula si så steller den seg opp som en overtøff bokser hund og lurer på hvor maten blir av.

Altid skal da dattra mi ha en finger med, så navn har den og fått, denne gangen er det PANNEKAKE! :blink: jaja, inntil man får kjønnsbestemt det lille dyret, så får den vel hete pannekake da!

Jeg skjønner og nå, hvorfor disse dyrene trenger STOOOR plass, de MÅ jo lide av ekstem ADHD! jeg er sikker på at Pannekake utforsket hver bidige bit av terra sitt på nøyaktig 10min, og tydlig favoritt greia er å stå på den ene flisen og hoppe ned på sanden!

Håper virkelig h*n kommer til å finne seg til rette om litt, så eneste forstyrrelsen fra meg atm er når h*n skal ha mat, og når jeg kommer inn og ut av rommet! :)

Bilder kommer.

Marenkh 01-08-2012 16:41

Gratulerer! Legg gjerne ut bilder av det nye familiemedlemmet :-)

nileas 02-08-2012 14:53

Gratulerer så masse:D Da var den endelig i hus. Du kommer nok ikke til å angre på valg av dyr! ADHD-dyr til tusen ja hehe;) Meget underholdende!

rkspider 02-08-2012 23:02

Jeg ønsker og se bilder av Pannekake :P

Christoffer 02-08-2012 23:13

Pics or it didnt happen!

Dantalian 03-08-2012 09:49

2 Vedlegg
Trur du ikke no på meg altså Christoffer :-)

Jeg får slenge ut et bilde da, litt vannskelig å få tatt noen bilder enda, H*n er fortsatt ganske skvetten, og søker tilflukt fort inni hula si.
Men i går sovna h*n utafor, tar på å være på et nytt sted.

kitiket 03-08-2012 11:24

søt liten pannekake de der! Gratulerer så mye med nytt familiemedlem! :D

Dantalian 04-08-2012 23:28

Sitat:

Opprinnelig postet av nileas (Innlegg 181721)
Gratulerer så masse:D Da var den endelig i hus. Du kommer nok ikke til å angre på valg av dyr! ADHD-dyr til tusen ja hehe;) Meget underholdende!

Foreløpig så ligger lille tassen inne i hula si på enden av varme siden, og matfatet står rett uttafor, så h*n løper bort, spiser litt salat og løper tilbake :-) så ja, h*n er jo "aktiv" i den forstand og h*n spiser, så er goooodt tempo, så derfor jeg tenkte adhd.. det som bekymmrer meg litt er at jeg ikke ser no spor av bæsj, men jeg tenker som når jeg fikk leosen, at Hun holdt seg helt til hun blei trygg, og så bæsja hun... håper dette er tilfelle her og :-)

Dantalian 07-09-2012 19:15

4 Vedlegg
Så kan man oppdatere litt.
Pannekake heter nå Fantomet, (det skal Trond1 ha takken for), passa meget bra.
Ellers er dette dyret MEGET skvetten, blir ikke vant med bevegelser i rommet, så jeg prøver ut alt, (men med måte), h*n ligger for det meste inni hula si på varme siden, og kommer ikke ut, har sjekka temp med IR (optimal) uvb avstand (optimal) temp på varm/mitt/kald side, optimal ifølge Deer Fern Farms, så går utifra at h*n bare er skvetten, for når jeg løfter h*n bort til varmestedet, så tar det 10 min og h*n utforsker alt, har lurt litt på om h*n er ivrig etter å finne tilbake til hula, så har satt den tilbake, men det er ikke det.

Når det kommer til mat, så spiser h*n, og bæsjer som normalt etter h*n har fått varmen, og bajsen er fin, ikke no sand eller no hummus der....

Får legge ut noen bilder og da med det samme...

lorne 09-09-2012 16:43

Så fin den er :)

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:19.