![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 37
|
Hei.
Skjeggisen min har de siste dagene gjemt seg under gardinene (noen av gangene den er ute av terrariet), lagt seg helt flat og ser ut til at den prøver å grave i parketten. Er det noen som vet hva denne opptredenen betyr? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Ute i det fri liker sjeggiser å grave seg huler osv
Det er nok bare normal skjeggagam oppførsel! Mine pleier også å grave litt noen ganger.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja, det er vel typisk skjeggisoppførsel
![]() Har også gravd opp det nye bunnsubstratet i det ene hjørnet av terrariet. Den rakkeren....
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hehe
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Veldig vanlig at skjeggiser 'graver seg på plass' når dem har lagt seg et sted for å sove for natten. Vet ikke hvorfor, men det er ikke for å grave seg hule. Av en eller annen grunn, så legger dem seg ned f.eks i et hjørne også graver dem litt og vrir seg litt på plass til dem er fornøyde også sovner dem. Mye mulig dem gjør dette i naturen for å grave litt sand/blader/kvister eller lignende over seg for å dekke seg litt for fiender. Jeg syns det er en veldig interessant og hyggelig oppførsel. Ser ut som dem fikser senga si for natta
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Innteligent oppførsel da
![]() Paret mitt graver jo noen ganger,og det ser ut som de prøver på å grave en hule Er ganske sikker på om jeg hadde hatt leirjord inn til dem,så hadde de nok gravd seg en hule
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
De graver lett en hule hvis dem får mulighetene til det
![]() ![]() Sånn jeg forstod tråd starter, så gjemte skjeggisen seg under gardinen, la seg flat og gravde. Sånn jeg ser det da, så er det for å ta kvelden, men det er mulig jeg tar feil av hva hxn sier. Sist endret av Gibbs; 24-08-2010 kl 20:00. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Stemmer det Gibbs. Jeg synes nok det høres temmelig sannsynlig ut det du skriver; at det er for å rigge seg til før han sovner. Er på ettermiddagen, men han blir trøttere og trøttere tidligere på kveldene nå, er muligens pga høsten nærmer seg. Har begynt å grave i substratet inne i terrariet også ..... jeg som vasket, desinfiserte og la i nytt substrat til ham ... hehe. Griser til for far ![]() Morsomme og sosiale dyr dette. Finner ofte på skøy, men liker også å kose-/slappe av på brystet...spesielt før leggetid. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Sjeggiser er jo som en liten hun de,nesten. Hihi Elskbare som barn
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Sant
Min er så trøtt når det begynner å nærme seg klokka 8.00 at den neste ikke klarer å holde øynene åpne.Tror jeg skal justere tiden på timerne til varmelampe og uv-lysene. I helga gravde jeg forresten et par hundre meitemark til den lille tassen. Hørt på forumet at de liker det samt at jeg gav ham 1 liten som jeg fant for noen uker siden, og som han da spiste. Men da jeg prøvde å gi ham nå var han ikke interessert engang. Bortskjemt lite krapyl
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skal grave opp og flytte 70 000 havskilpaddereir | Freddy90 | Media | 1 | 01-07-2010 23:22 |
| Er det normalt at ein G.rosea skal grave? | anders95 | Taranteller og skorpioner | 15 | 12-11-2009 08:32 |
| Miroxx prøver seg på vivarie! (trenger litt hjelp ja:P) | Miroxx | Vivarier | 79 | 13-03-2009 23:49 |
| Så reptiler kan grave og bygge tunneler og ganger. ?? | Bredo | Utstyr | 22 | 19-02-2009 22:19 |
| Skjeggis | enterthecircus | Agamer | 2 | 01-05-2008 20:28 |