![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Nei de har gitt seg.
Jeg fikk en del kunder som brukte de før, da jeg begynnte å selge i fjor. Og alle har bekreftet at de er nedlagt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 37
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Ja men selger bare store og m.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Vil nok tro lokaler er billigere, vet strømmen er det, og salgskvanta er innihampen mye større.
Lønnsnivået er generelt lavere, og arbeidsmarkedet dårligere, samt enda større tilsig av nye landsmenn og enda billigere arbeidskraft. Men det visste du vel egentlig ![]() Det sagt, så er det helt klart mulig å tjene penger på det, men.. kanskje mere risky enn endel andre jobber?
Noen må sørge for at andre kan kalle seg normale, ikke sant? Sist endret av Iggemamma; 28-06-2010 kl 14:55. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Jeg finner det bare merkelig at siriss skal koste minimum 1kr stk i Norge og sverige.
Om de så selger 1 million ganger mer så vil kosten nesten være det samme pr siriss produsert i england. arealet, maten, strømmen arbeidskraften vil stige proposjonalt med mengen siriss du produserer. Over en hvis mengde. Jeg tror systemet man bruker for å produserer 1 million siriss kontra 10 millioner siriss er så likt at prisen pr siriss er lik. Det er egentlig bare en oppskalering. Så jeg vil ikke tro at du sparer noe særlig på det, evnt kan man lage bedre systemer som gjør at man øker prod mengden. Men alikevell en boks kun holde XX antall siriss i Norge og UK i forhold til produksjons hall. HA HA om du tror du får en somalier til å oppdrette siriss, pris på siriss har ingenting med antall nye landsmenn som detter innom. Kanskje Polakker kunne jobbet med siriss oppdrett i UK. Så kan vi ta dubia, strømprisen i Tyskland er 50% dyrere enn her. Det bor rundt 90 mill mennesker på samme areal som i Norge. Så det vil si det er trangere med plass, så noe billig lokale finner du ikke. Tyskere er mer driftige enn oss også, så jeg tror ikke tomme lokaler får stå tomme lenge nok til å samle støv i særlig grad. Derimot i Norge er det mye billige lokaler utenbys men et mye mindre marked. Så til sakens kjerne: 1 voksen dubia koster rundt 78 øre i tyskland, I Norge vet jeg ikke helt men i Sverige 5SEK. Her prater vi om at du kjøper 100 voksne dubia, IKKE mix. Så man vet hva man betaler pr enhet. Noe som ikke stemmer. I USA oppdretter man siriss utendørs i varme stater, så da skjønner jeg at 1000 siriss koster 19 usd ink levering. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Forsåvidt var det england du begynte med, og der er arbeidsledigheten såpass stor at jeg tror det er mye folk som er villige til å jobbe, og innvandring er et big issue der. Jobbmessig ikke minst. Ergo kan det tilsi billig arbeidskraft, noe som selvføølgelig har noe med priser og lønnsomhet å gjøre ;9
Det er også tomme lokaler over alt, dersom man drar utenfor london selvsagt. Tyskland kjenner jeg ikke til, ang. disse faktorene, så der får du råde. Deretter kan nevnes mye rimeligere portotakster, noe som helt klart har noe med salg og priser å gjøre. Men... sikkert mulig å tjene penger... så da gjenstår det viktigste: Så.... hva er det DU venter på?
Noen må sørge for at andre kan kalle seg normale, ikke sant? Sist endret av Iggemamma; 28-06-2010 kl 15:54. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| 1 siriss på villspor + 1 siriss tør ikke gå rundt | Charming | Taranteller | 5 | 03-10-2009 11:38 |
| HJELP!!! Trenger fortsatt noen dyr til messa...... | telia | Messer og utstillinger | 4 | 11-09-2008 08:41 |
| siriss mat?? | duefjes | Andre insekter | 34 | 05-01-2008 01:30 |
| Eksisterer aquazoo fortsatt? | Tha_Iguana | Småprat | 14 | 14-02-2007 22:13 |
| Er jenta mi fortsatt sulten? | Tony26 | Snoker | 7 | 04-08-2006 12:40 |