|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: hos mamma og pappa :)
|
Hei! min far er allergisk mot ALT av pelsdyr, så jeg har lyst på en reptil . min mor er ganske positiv og pappa bryr seg ikke så mye.jeg tenker på en leo eller en dvergskjeggis , leoser er nattdyr så det er ett stort minus- dvergskjeggis skal nok være mer "kosete" en andre dyr (det er veldig viktig for meg og min mor men trenger ikke
). er det en max tid man kan ha dem ute av terrae ? (tenker ikke på mer enn kanskje en halv time til en time). og så lurer jeg , er dvergskjeggis sjeldene?(i norge)Mvh landis |
|
|
|
|
|
#3 | |||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
|||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for svar!.tørr ikke og ta sjansen med å smugle over grensen
er ikke sikker på varmen på rommet men nå som d er vinter er det kaldt men vis vi tenner i blir det varmt og vi har en lampe som varmer veldig!
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Etter varme er UV lys veldig viktig. Dette er noe du MÅ sette deg inn i; hva er UV lys, hvorfor det er viktig og hvor ofte du må skifte UV lyset i terraet og hvordan UV lyset skal installeres.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Mens vi er inne på dvergskjeggis, hvordan er disse i matveien?
Spiser dem mye, sånn i forhold til en vanlig skjeggis? Bare sånn av ren nysgjerrighet
*** Ja til reptiler i Norge! *** Poecilotheria-fan! Sist endret av Devilizer; 17-03-2010 kl 20:15. Begrunnelse: klarer jaggu ikke stave |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Hedmark
Alder: 26
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ja, den skal ikke akkurat bo på ett rom heller(den skal bo i terrae altså).. vil bare ha den litt så jeg kan studere og sjekke om noe er galt , bade han osv. men takk for hjelp
mvh landis
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Norge
|
Hva er minimum krav til terra et dverg skjeggagam par?
Jeg har et exo terra 90x45x60, kan dette brukes hvis jeg bygger litt hyller opp i høyden? |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Par? Du bør ikke ha hun og han sammen. Sats heller på to hunner. Ulike kjønn medfører bare at en kåt han vil overkjøre hunnen og gjøre henne gravid i tide og utide. Å gå gravid flere ganger om året flere år på rad er direkte usunt og vil kunne medføre mangel-sykdommer (spes mbd) på lang sikt. Det koster enorme ressurser å gå gravid, spesielt når man produserer så mange egg som agamene gjør. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| dverg, Skjeggagam |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skjeggagam dvergskjeggis | leander999 | Agamer | 0 | 14-03-2010 19:15 |
| Pogona Minor/Dvergskjeggis | Tokay | Agamer | 6 | 17-06-2009 20:01 |
| Dvergskjeggis | Mr Matsy | Agamer | 4 | 28-09-2008 08:41 |
| Kommentarer til Dvergskjeggagam - Pogona Henrylawsoni | Viridovipera | Kommentarer til faktaarkene | 3 | 27-09-2008 18:53 |
| Dvergskjeggagam - Pogona Henrylawsoni | TwixXxy | Øglefakta | 0 | 25-09-2008 22:11 |