"
Gammel 09-02-2010, 22:28   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Alder: 31
Meldinger: 6
Standard Bekymret skjeggiseier.... :(

Har nå hatt min lille Leon i 11 dager, og han har fremdeles ikke spist noe særlig.. Har klart å få han til å spise bittelitt banan, hvis jeg sitter å holder den foran han veldig lenge.. Han sover veldig mye, og er ikke veldig aktiv.. Lot han vasse litt i en liten balje med vann under varmelampen igår kveld, og da bajset han i det minste. Men lurer på om dette er normalt, at de blir såpass stresset ved hjemskifte? Han har blanke fine øyne, og holder hodet og hale høyt når han er våken, og det er vel et godt tegn?
Har tidligere hatt skjeggis i 6 år, og har mye erfaring med det selve holdet av dem, men skjønner bare ikke hvor lenge dette skal foregå?
Vedlagte miniatyrbilder
Bekymret skjeggiseier.... :(-imag0088.jpg  
Tarantulaqueen er offline   Svar med sitat
Gammel 09-02-2010, 22:41   #2
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Trondheim/Stavanger
Alder: 28
Meldinger: 1,489
Standard

Må stille et par spørsmål så det blir lettere å finne ut noe både for meg og andre.

Hvilken temperatur har du til han under spotten? Hva har han fått å spise før? Har han hatt tilgang på UVlys og kalk + vitaminer før du fikk han, og har han det nå? Hvordan så avføringen hans ut når han gjorde i fra seg?
Gammel 09-02-2010, 22:47   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Alder: 31
Meldinger: 6
Standard

Jeg hadde en lyspære på 60 watt som jeg brukte på min forrige skjeggagam, som jeg brukte på Leon da jeg fikk han.. Men han viste tydelig at han syntes at det ble for varmt, og sto å gapte den lille stunden han sto der, eller så gikk han vekk fra solplassen.. Så byttet jeg til en 40 watts lyspære som han liker bedre, nå ligger han flere timer på solplassen uten å vise ubehag.. Jeg har reptiglo 2.0 og 8.0, og strør kalk på all mat.. Forrige eier sa han spiste godt, og fikk rikelig med vitaminer og kalk.
Avføringen hans var litt sånn grønn-brunaktig med hvitt på.. Håper dette er til noe hjelp..
Tarantulaqueen er offline   Svar med sitat
Gammel 10-02-2010, 16:07   #4
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 1,016
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tarantulaqueen Vis post
Jeg hadde en lyspære på 60 watt som jeg brukte på min forrige skjeggagam, som jeg brukte på Leon da jeg fikk han.. Men han viste tydelig at han syntes at det ble for varmt, og sto å gapte den lille stunden han sto der, eller så gikk han vekk fra solplassen.. Så byttet jeg til en 40 watts lyspære som han liker bedre, nå ligger han flere timer på solplassen uten å vise ubehag.. Jeg har reptiglo 2.0 og 8.0, og strør kalk på all mat.. Forrige eier sa han spiste godt, og fikk rikelig med vitaminer og kalk.
Avføringen hans var litt sånn grønn-brunaktig med hvitt på.. Håper dette er til noe hjelp..
Det hjelper ikke oss å si hvor mange watt du har i pæren, da vi ikke vet noe om avstanden til soleplassen. Det er enklere om du snakker om temperatur. Og har du ikke temp.måler MÅ du kjøpe deg det. Jeg anbefaler at du både kjøper deg en IR gun/pistol som måler punktvarme og en vanlig temp måler som kan måle luft.tempen

Og hvor gammelt er det reptiglo 8.0 røret og hvordan er det installert??

Det hvite på avføringen er forøvrig urinstoffer som er såpass konsentrerte at de kommer ut i fast form. Vi tisser - agamen gjør fra seg en hvit, konsentrert klump..
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bekymret for snuppelura mi !! Galil Skorpioner 12 29-10-2008 11:36
Varan Bekymret nemesis230ce Andre øgler 4 08-04-2008 21:30
Bekymret for å bli tatt?? Dænis Lover og regler 23 19-08-2007 12:54
Bekymret g. rosea eier Mary Taranteller 26 25-03-2006 10:15
Bekymret for min Skjeggis! Harley Helse og sykdommer hos reptiler 10 04-01-2006 15:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:00.