|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Har nå hatt min lille Leon i 11 dager, og han har fremdeles ikke spist noe særlig.. Har klart å få han til å spise bittelitt banan, hvis jeg sitter å holder den foran han veldig lenge.. Han sover veldig mye, og er ikke veldig aktiv.. Lot han vasse litt i en liten balje med vann under varmelampen igår kveld, og da bajset han i det minste. Men lurer på om dette er normalt, at de blir såpass stresset ved hjemskifte? Han har blanke fine øyne, og holder hodet og hale høyt når han er våken, og det er vel et godt tegn?
Har tidligere hatt skjeggis i 6 år, og har mye erfaring med det selve holdet av dem, men skjønner bare ikke hvor lenge dette skal foregå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Må stille et par spørsmål så det blir lettere å finne ut noe både for meg og andre.
Hvilken temperatur har du til han under spotten? Hva har han fått å spise før? Har han hatt tilgang på UVlys og kalk + vitaminer før du fikk han, og har han det nå? Hvordan så avføringen hans ut når han gjorde i fra seg?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Jeg hadde en lyspære på 60 watt som jeg brukte på min forrige skjeggagam, som jeg brukte på Leon da jeg fikk han.. Men han viste tydelig at han syntes at det ble for varmt, og sto å gapte den lille stunden han sto der, eller så gikk han vekk fra solplassen.. Så byttet jeg til en 40 watts lyspære som han liker bedre, nå ligger han flere timer på solplassen uten å vise ubehag.. Jeg har reptiglo 2.0 og 8.0, og strør kalk på all mat.. Forrige eier sa han spiste godt, og fikk rikelig med vitaminer og kalk.
Avføringen hans var litt sånn grønn-brunaktig med hvitt på.. Håper dette er til noe hjelp.. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
Og hvor gammelt er det reptiglo 8.0 røret og hvordan er det installert?? Det hvite på avføringen er forøvrig urinstoffer som er såpass konsentrerte at de kommer ut i fast form. Vi tisser - agamen gjør fra seg en hvit, konsentrert klump.. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bekymret for snuppelura mi !! | Galil | Skorpioner | 12 | 29-10-2008 11:36 |
| Varan Bekymret | nemesis230ce | Andre øgler | 4 | 08-04-2008 21:30 |
| Bekymret for å bli tatt?? | Dænis | Lover og regler | 23 | 19-08-2007 12:54 |
| Bekymret g. rosea eier | Mary | Taranteller | 26 | 25-03-2006 10:15 |
| Bekymret for min Skjeggis! | Harley | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 04-01-2006 15:29 |